پیش بینی قیمت بیت کوین تا قبل از نوروز 1403

لست سکند

در آخرین روزهای بهمن سرمایه‌ای عظیم به میزان 2.45 میلیارد دلار به بازار رمزارزها وارد شد و روی قیمت رمزارزها به خصوص بیت کوین اثر گذاشت. پس از افزایش قیمت بیت کوین، ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت کریپتو به 67.1 میلیارد دلار رسید که برابر آذرماه 1400 بود.

به گزارش کاماپرس، قسمت زیادی از این سرمایه گذاری انجام شده از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس، ای تی اف، آمریکا اتفاق افتاد. اما این افزایش سرمایه به معنای ورود سرمایه گذاران جدید نیست. ضمنا اگرچه این افزایش سرمایه روی قیمت بیت کوین اثر مثبت گذاشته است اما همچنان این رمزارز با اوج قیمتی خود فاصله دارد و 25 درصد کمتر از آن بالاترین نرخ آن است. ناگفته نماند تمام رشد کنونی نرخ بیت کوین به افزایش سرمایه کل کریپتو مربوط نیست و بخشی از آن مربوط به خریدهای میلیارد دلاری گذشته برخی شرکت‌های بسیار بزرگ است.

خرید و فروش ارز دیجیتال - کاماپرس

برخی فعالان و کارشناسان معتقدند با این حجم از سرمایه بیت کوین باید قوی‌تر عمل می‌کرد و رشد قیمتی کنونی آن محدود است.

دلایل عملکرد محدود بیت کوین چیست؟

یکی از دلایلی که رشد قیمتی بیت کوین چندان زیاد نبوده به ورود و خروج سرمایه برمی‌گردد. در صورتی که حدودا 5 میلیارد دلار ورودی خالص صندوق‌های قابل معامله در بورس باشد، همان مقدار به واسطه دارندگان قبلی فروخته شده است.

راز آسمان پایتخت

هم اکنون شبکه بیت کوین برای پاداش به استخراج کنندگان روزانه 900 ایکس بی تی در نظر گرفته که تقریبا 328 میلیون دلار در هفت روز است. با این وجود، حجم روزانه تعدیل شده بیت کوین از 10 میلیارد دلار بیشتر است، پس کوین‌های استخراجی برای اعانه از نظر قیمت گذاری نماینده محسوب نمی‌شوند. در کل، به نظر می‌رسد جریان ورودی استخراج کنندگان عامل اصلی محدودیت رشد بیت کوین بعد از راه اندازی ای تی اف‌های نقطه‌ای نباشد.

یکی دیگر از دلایل واکنش کم بیت کوین، پیش خور شدن خبر راه اندازی ای تی اف است. در واقع از آنجایی که این خبر مدت‌ها پیش مطرح شد، بخشی از رشد قیمتی بیت کوین رخ داد و اکنون قسمتی دیگر از آن در حال وقوع است. در کل هم اکنون راه اندازی ای تی اف نقطه‌ای اثر کمتری روی رشد قیمتی بیت کوین دارد.

مزایای انتقال به ای تی اف نقطه ای

افرادی که بیت کوین دارند به منظور انتقال موقعیت خود به ای تی اف نقطه‌ای مزایای زیادی کسب خواهند کرد. بر این اساس شاید بخشی از ورودی ای تی اف توسط فروشندگان بیت کوین جبران شود.

افزایش حجم قراردادهای فیوچرز بیت کوین در بورس کالا شیکاگو نشان دهنده مطابقت بخشی از ورودی ای تی اف مبتنی بر دارایی با موقعیت‌های شورت است. آربیتراژها- تفاوت قیمتی بین قراردادهای ماهیانه و قیمت لحظه‌ای معمولی سود به دست می‌آورند.

از آنجایی که موقعیت‌های باز بیت کوین در بورس کالای شیکاگو طی دو هفته- تا 30 بهمن ماه سال جاری- رشد 26 هزار و 500 واحدی داشته، احتمالا بخشی از آن به صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین ربط داشته باشد. هر چند احتمال می‌ورد این افزایش توسط پوزیشن‌های شورت در قراردادهای فیوچرز خنثی شده باشد.

در کل امکان پیش بینی آینده منفی درباره بازار رمزارزها و بیت کوین وجود ندارد. هر چقدر بین زمان ورود سرمایه به صندوق‌ها فاصله بیفتاد، احتمالا وقوع کمبود عرضه و رشد قیمتی بیت کوین بیشتر خواهد بود.

منبع: https://blog.sarafi.io/bitcoin-price-keeps-rising-but-there-is-no-new-investor/

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز