نکات مهم برای شستشوی انواع پرده در ماشین لباسشویی

لست سکند

پرده‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون در هر خانه محسوب می‌شوند که ظاهر و تمیزی آن‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی فضای خانه دارد. شستشوی انواع پرده با توجه به حساسیت پارچه و متراژ بالای آن‌ها باید به شکل صحیح و اصولی صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پرده‌ها با توجه به مجاورت آن‌ها با پنجره‌‌های خانه و هوای آلوده بیرون از منزل، معمولا در درازمدت انواع آلودگی از جمله گرد و غبار، موی حیوانات، خاک، دوده و غیره را به خود جذب می‌کنند. با توجه به این‌که کوچک‌ترین آسیب و خرابی در بافت پرده بر زیبایی و ظاهر آن تاثیرگذار است، شستشوی پرده یکی از چالش‌برانگیزترین کارهای خانه محسوب می‌شود. کاماپرس در ادامه به بررسی نکات مهم برای شستشوی انواع پرده در منزل با ماشین لباسشویی می‌پردازد.

چگونه انواع پرده را در ماشین لباسشویی بشوریم؟

پرده‌ها یکی از المان‌های مهم چیدمان منزل هستند که اگر به شکل مرتب و هفتگی آن‌ها را گردگیری کرده و به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، معمولا تا چندین سال برای شما کار می‌کنند. با وجود این، پرده‌ها معمولا با توجه به محیطی که در آن قرار دارند و میزان برخورد آن‌ها با انواع آلودگی از جمله گرد و خاک، چربی و غیره باید در فواصل زمانی منظم شسته شوند. به‌طور کلی انواع پرده پارچه‌ای را بهتر است بین هر سه تا شش ماه بشویید.

شستشوی پرده‌ها در منزل و در ماشین لباسشویی باید به شکلی کاملا اصولی و با رعایت نکاتی صورت بگیرد تا از ورود هرگونه آسیب به به بافت پرده جلوگیری شود. با این حال، همیشه می‌توانید از خدمات خشکشویی و پرده شویی استفاده کنید تا خیالتان از تمیزی و خراب نشدن پرده‌ها راحت باشد. مراحل و نکات مهم برای شستشوی پرده در ماشین لباسشویی در ادامه آمده است؛

راز آسمان پایتخت

مرحله اول؛ جدا کردن پرده‌ از میله

نخستین قدم در شستشوی پرده، جدا کرده پرده از میله و چوب پرده آن است. حتما توجه داشته باشید که به آرامی و با لطافت، تمامی گیره‌ها و قلاب‌ها را از پرده جدا کنید تا در در ماشین لباسشویی به بافت پرده آسیب وارد نشود.

مرحله دوم؛ جدا کردن گرد و غبار از پرده

قبل از شروع شستشوی پرده در ماشین لباسشویی ، با استفاده از جاروبرقی و با دور آرام، گرد و غبار روی پرده را پاک کرده و برای چند دقیقه آن را در یک تشت آب سرد قرار دهید. جدا کردن گرد و غبار باقی مانده بر روی پرده باعث می‌شود تا پارچه به صورت عمیق‌تر و بهتری تمیز شود.

مرحله سوم؛ شستشوی پرده‌ها با توجه به جنس آن‌ها

پس از جدا کردن گرد و غبار روی پرده، مرحله اصلی شستشوی پرده‌ها شروع می‌شود. توجه به جنس پرده در این مرحله برای جلوگیری از ورود آسیب به آن اهمیت بسیاری دارد. نکات مهم برای شستشوی انواع پرده در ادامه آمده است؛

شستشوی پرده مخمل

برای شستشوی پرده مخمل در ماشین لباسشویی حتما از دور آهسته ماشین و تنظیمات مربوط به پارچه‌های ظریف و همچنین آب سرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای خشک کردن پرده مخمل به هیچ‌عنوان از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. برای این کار می‌توانید پرده را پس از شستشو بر روی یک پارچه کتان پهن کنید تا خشک شود.

ضمن این‌که برای شستشوی پرده‌های مخملی که براق‌تر  و والان دار هستند، بهتر است از خدمات پرده شویی ها استفاده کنید.

شستشوی پرده توری

برای شستشوی پرده توری در ماشین لباسشویی ، پس از جدا کردن گرد و غبار از روی آن، آن را با آب سرد و پودر لباسشویی بسیار ملایم در ماشین بشویید. برای سفید شدن پرده‌های توری بهتر است به جای سفید کننده از جوش شیرین استفاده کنید. البته شستن پرده‌های توری نازک و ظریف مانند ابریشم بهتر است توسط خدمات خشکشویی و پرده شویی انجام شود.

شستشوی پرده حریر

حریر جنس بسیار شکننده و حساسی دارد. از این رو برای شستشوی پرده حریر در ماشین لباسشویی، بهتر است از ماشین لباسشویی‌هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید. قبل از شروع شستشوی پرده حریر، برای حداقل پنج دقیقه آن را در آب سرد قرار دهید و سپس با استفاده شوینده‌های ملایم و تنظیمات شستشوی ملایم ماشین لباسشویی آن را بشویید.

شستشوی پرده ساتن

پرده‌های ساتن معمولا گرد و غبار بیشتری را جذب خود می‌کنند، به همین جهت شستشوی این پرده‌ها باید با دقت بیشتری صورت بگیرد. برای شستن پرده ساتن در ماشین لباسشویی، از آب سرد و درجه پایین یا Gentle ماشین لباسشویی استفاده کنید.

مرحله چهارم؛ خشک کردن پرده‌ها

مرحله بعدی پس از شستشوی پرده‌ها در ماشین لباسشویی، خشک کرده پرده‌ها است. معمولا می‌توانید انواع پرده پارچه‌ای را با حرارت کم در خشک قرار دهید تا قطرات اضافی آب از روی آن گرفته شود. در نهایت پس از خارج کردن پرده‌ها از ماشین، آن‌ها را تکان دهید و به شکل نم دار به چوب پرده آویزان کنید، تا با کمترین میزان چروک و با شکلی صاف و مرتب خشک شوند.

مرحله پنجم؛ اتو کردن پرده‌ها

اتو کردن پرده‌ها تا حد زیادی به جنس پارچه بستگی دارد، بسیاری از پرده‌ها اگر به شکل نم دار آویزان شوند، خود به شکلی صاف و مرتب خشک می‌شوند و نیازی به اتو کردن ندارند. با وجود این برخی از افراد ترجیح می‌دهند که پیش از خشک شدن کامل پرده، آن را اتو کرده تا پرده ظاهری کاملا مرتب داشته باشد. برای این کار حتما توجه کنید که اتو حرارت متوسطی داشته باشد و پرده کمی نمدار باشد. ضمن این‌که برای اتو کردن پرده‌های حریر بهتر است یک لایه پارچه بین پرده و اتو قرار دهید تا از ورود آسیب به بافت پرده جلوگیری شود.

شستشوی پرده در خشکشویی چقدر هزینه دارد؟

اگر در شستشوی پرده در منزل هیچ مهارتی ندارید و نگران خراب شدن و آسیب دیدن بافت پرده‌های منزل خود هستید، بهترین گزینه سپردن کار به خشکشویی‌ها و پرده شویی است. ضمن این‌که شستن برخی پرده‌ها مانند پرده‌های ابریشمی، نیاز به تخصص و مهارت دارد.

هزینه شستشوی پرده در پرده شویی و شرکت‌های خدماتی به عواملی چون تعداد، اندازه و متراژ پرده‌ها، نوع پرده‌ها و پارچه‌های آن‌ها، مدل دوخت، قیمت مواد شوینده مورد استفاده در عملیات شستشو و هزینه‌های حمل‌ونقل بستگی دارد.

شستشوی انواع پرده با هوم سرویز

هوم سرویز یک پلتفرم خدماتی معتبر و با سابقه با بیش از 400 نوع خدمت ویژه و متنوع از جمله سرویس پرده شویی و خشکشویی پرده است. با ثبت درخواست نظافت و خدمات پرده شویی در سامانه این مجموعه، همیاران هوم سرویز از ابتدا و باز کردن پرده و انتقال به خشکشویی تا شستشو و اتو کشی پرده‌ها، همراه شما خواهند بود.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز