نکات قابل توجه هنگام تعویض پلاک خودرو

هنگام خرید و فروش خودرو باید مسائل مربوط به معامله این محصول توجه داشت. گاهی معامله خودرو به دلیل وجود مشکل در پلاک یا مسائل مرتبط چالش‌های زیادی را برای خریداران به وجود می‌آورد. پلاک خودرو مانند شناسنامه افراد است و قوانین مربوط به آن پیچیدگی چندانی ندارد، ولی آگاهی از آن برای هر خریدار خودرویی ضروری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تعویض پلاک اتومبیل یکی از کارهایی است که همه خریداران و فروشندگان با آن سر و کار دارند و بعد از فروش خودرو باید این کار را به سرانجام برسانند. اما چون برخی از افراد برای اولین بار اقدام به خرید خودرو کرده‌اند، ممکن است در فرآیند تعویض پلاک با چالش‌های زیادی روبرو شوند.

مراحل دریافت و تعویض پلاک

خریداران به منظور تعویض پلاک خودرو، باید به مراکز مرتبط این کار مراجعه کنند و برای دریافت پلاک نوبت بگیرند. متصدی امر تمامی اقدامات لازم و مدارک مورد نیاز را به شما اعلام خواهد کرد. بعد از ارائه مدارک و قبوض لازم، امکان دریافت پلاک وجود خواهد داشت.

بعد از سپری کردن این مراحل، فک پلاک خودرو صورت خواهد گرفت. در صورتی که ماشین دست دوم باشد، باید صاحب اولیه خودرو همراه خریدار باشد تا برگه سبز و دیگر موارد انتقال داده شود. در صورتی که فروشنده برای انجام این کار وکالت نامه ارائه داده باشد، خریدار به تنهایی قادر به انتقال برگ سبز و … خواهد بود. بعد از فک پلاک نوبت به همخوانی شاسی ماشین توسط کارشناسان مراکز مربوطه می‌رسد. در صورت نبود مشکل و همخوانی شاسی و قرارداد، با مهر کارشناس، پلاک به انبار تحویل داده خواهد شد. حدود یک ساعت فرآیند پلاک گذاری طول خواهد کشید، اما در صورتی که طی شش ماهه گذشته پلاک قدیمی داشتید که فک و قیچی شده، زمان بیشتری برای این کار لازم خواهد بود.

آریاک سفر

نکته مهم؛ حق انتخاب پلاک ندارید!

گاهی افراد تصور می‌کنند که با پرداخت هزینه بیشتر امکان دریافت یک پلاک رند و جالب توجه را دارند. اما براساس قوانین تخصیص و تعویض پلاک، هیچ فردی اعم از خریدار و فروشنده اتومبیل نمی‌تواند به واگذاری یا خرید پلاک شخص دیگری فکر کند. حتی در صورتی که صاحب یک اتومبیل فوت کند، ورثه وی امکان انتقال پلاک آن خودرو را نخواهند داشت.

هیچ شخصی نمی‌تواند در صورت داشتن یک پلاک برای خودرو خود ،پلاک دیگری خریداری کند. در صورتی که شخص علاوه بر اتومبیل خود، خودرو جدید دیگری خریداری کند، پلیس یک پلاک فعال دیگر نیز به وی اختصاص خواهد داد. البته شخص خریدار قابلیت انتخاب پلاک را ندارند و براساس قانون، پلاک به اتومبیل جدید تعلق خواهد گرفت. قبلا برخی از پیمانکاران شماره گذاری تخلفی انجام داده بودند ولی برای همگی آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده و اکنون هیچ فرآیند از پیش تعیین شده‌ای به منظور چاپ پلاک رند به صورت سفارشی وجود ندارد.

مطالعه فرآیند کامل تعویض پلاک در همراه مکانیک

در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار خودرو و نحوه تعویض پلاک و همچنین کسب اطلاعات جانبی درباره این موضوع هستید، بهتر است به وبلاگ سایت همراه مکانیک سر بزنید. در وبلاگ این مجموعه اطلاعات جامع درباره معامله خودرو و فرآیند مربوط به آن ارائه شده که خوانندگان با مطالعه آن می‌توانند بهتر به خرید و فروش هر نوع اتومبیلی بپردازند.

همراه مکانیک علاوه بر اینکه اطلاعات جامعی درباره معامله خودرو ارائه می‌دهد، شرایط مناسبی را برای خرید، فروش و همچنین کارشناسی خودرو فراهم کرده است. خریداران خودرو این امکان را دارند تا با سر زدن به نمایشگاه آنلاین این مجموعه، اتومبیل مورد نظر خود را خریداری کنند. فروشندگان نیز با پر کردن فرم مربوط به فروش خودرو، امکان معامله آنی اتومبیلشان را دارند. در صورتی که طرفین معامله به توافق رسیده باشند و تنها به کارشناس ماهر برای امر کارشناسی احتیاج داشته باشند، باز هم می‌توانند از همراه مکانیک کمک بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز