نکاتی که پیش از خرید مانیتور باید بدانید

خرید مانیتور-کاماپرس

مانیتور یکی از مهم‌ترین اجزای کامپیوتر، دستگاه DVR و حتی کنسول‌های بازی است. با توجه به کاربرد و اهمیت مانیتور، برندهای گوناگون، مانیتورهای متنوع با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را تولید و روانه بازار کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به این‌که اجرا و استفاده از قابلیت‌های متنوع کامپیوتر، کنسول‌های بازی و مانند آن از طریق مانیتور صورت می‌گیرد، مانیتور این دستگاه‌ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. با این حال، با وجود تنوع مدل‌های موجود در بازار، خرید مانیتور مناسب تا حدی دشوار است؛ به‌ویژه آن‌که برندهای مطرح و معتبری به تولید انواع مانیتور پرداخته‌اند. به‌عنوان مثال مانیتور سامسونگ یکی از برندهای بسیار باکیفیت مانیتور است که در مدل‌های مختلف قابل خریداری است. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید مانیتور و معرفی مانیتور سامسونگ می‌پردازد.

در هنگام خرید مانیتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر از افرادی باشید که چندان با اصطلاحات تخصصی و فنی کامپیوتر آشنا نیستید، احتمالا خرید مانیتور باکیفیت و مناسب از میان صدها مدل متنوع موجود در فروشگاه‌ها باعث سردرگمی شما می‌شود. برخی از نکاتی که بهتر است پیش از خرید مانیتور در نظر داشته باشید، در ادامه بررسی شده است؛

آریاک سفر

آشنایی با انواع مانیتور

نخستین قدم در خرید مانیتور ، آشنایی با انواع آن و انتخاب مدل و نوعی است که با کار و فعالیت موردنظر شما تناسب داشته باشد. انواع مانیتور در ادامه معرفی شده است؛

مانیتور عادی: اگر تنها استفاده شما از کامپیوتر، کاربری‌های عادی و روزمره مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و سریال و مانند آن است، بهتر است به سراغ مدل‌های گران‌قیمت نروید. مانیتورهای عادی در این زمینه کیفیت قابل قبولی داشته و انتظارات شما را برآورده می‌کنند.

مانیتور حرفه‌ای: مانیتورهای حرفه‌ای با ویژگی‌های خاص شامل نور، رنگ، نرخ به‌روز رسانی بالا، کیفیت و کنتراست بالای تصویر و مانند آن تولید می‌شوند. این مانیتورها برای مصارف حرفه‌ای مانند برنامه‌نویسی، ادیت عکس و فیلم، گیمینگ و مانند آن مناسب هستند.

اندازه صفحه نمایش

طبیعتا بزرگ بودن صفحه نمایش، کار با آن را راحت‌تر می‌کند. با وجود این، در انتخاب اندازه صفحه نمایش باید نوع استفاده و محل قرارگیری مانیتور را نیز در نظر داشته باشید.

رزولوشن تصویر

رزولوشن تصویر به‌معنای میزان وضوح و کیفیت تصاویر مانیتور است. رزولوشن بالا در ادیت عکس و تصویر و همچنین گیمینگ، فاکتور مهمی محسوب می‌شود. در حال حاضر رایج‌ترین کیفیت‌های صفحه نمایش شامل چهار رزولوشن تصویر 1440P ،Full HD ،HD و 4K است.

نوع پنل

مانیتورها غالبا با دو نوع نور پس‌زمینه ال سی دی و ال ای دی تولید می‌شوند. پنل موجود در این نمایشگرها نیز در سه نوع پنل TN، پنل VA و پنلIPS  دسته‌بندی می‌شوند. پنل IPS پرکاربردترین نوع پنل‌ها است که از دقت رنگ و کیفیت نمایش خوبی برخوردار بوده و زاویه دید 178 درجه دارد.

زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی، مدت زمان تغییر پیکسل‌های مانیتور از یک رنگ به رنگ دیگر است. پایین بودن این زمان ممکن است موجب تار شدن تصاویرمی‌شود. این ویژگی در مانیتور گیمینگ بسیار اهمیت دارد.

نرخ به‌روز رسانی تصاویر

نرخ تازه‌سازی یا نرخ به‌روز رسانی تصاویر شامل سرعت تعویض فریم‌های نمایشگر در یک ثانیه است. طبیعتا هرچه این میزان بالاتر باشد، تصویرها روان‌تر و با پرش یا لرزش کمتری حرکت می‌کنند. مانیتورهایی با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز قابل قبول هستند. با این حال برای استفاده‌های گیمینگ می‌توانید حتی مدل‌های 144 هرتزی را خریداری کنید.

برند مانیتور

مانیتورهای ارزان سامسونگ: انواع مانیتور ارزان ‌سامسونگ ، معمولا در اندازه‌های 24 اینچی و با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز در بازار موجود بوده و کیفیت تصاویر در آن‌ها تا 1080P است. این مدل‌ها به نسبت رده قیمتی آن‌ها کاربری قابل قبولی داشته و برای استفاده‌های عادی و روزمره مناسب است.

مانیتورهای میان رده سامسونگ: انواع مانیتور میان رده سامسونگ ، با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بالاتری تولید و عرضه می‌شوند. این مدل‌ها در اندازه‌های 32 اینچی و حتی با کیفیت 4K نیز در بازار موجود بوده و از پرفروش‌ترین انواع مانیتور سامسونگ هستند.

پرچمدارهای سامسونگ: مدل‌های پرچمدار و گران‌قیمت سامسونگ، طیف متنوعی از مانیتورها در صفحه نمایش‌های 34 تا 49 اینچی با کیفیت‌ تصویر  و نرخ تازه‌سازی بسیار عالی را شامل می‌شوند. این مدل‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و برای استفاده‌های تخصصی مناسب هستند.

خرید مانیتور از آفلند

فروشگاه اینترنتی آفلند ، در زمینه عرضه و فروش کالاهای دیجیتال از جمله انواع مانیتور فعالیت می‌کند. این مجموعه علاوه بر فروش انواع کالای اورجینال و آکبند، خدمات ویژه‌ای در زمینه فروش محصولات کارکرده با تضمین کیفیت و قیمت نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. با خرید انواع مانیتور سامسونگ و دیگر برندها از آفلند، علاوه تضمین کیفیت و قیمت، کالای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آفلند
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز