«نور جهان» توسط کارنامه به چاپ رسید

لست سکند

نشر کارنامه یکی دیگر از آثار محبوب کریستیان بوبن را به چاپ رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کتاب نور جهان برداشت‌هایی است که لیدی داتاس، شاعر و نویسنده فرانسوی از همکلامی با کریستیان بوبن داشته است. در این کتاب که هفت فصل دارد، دیدگاه‌های بوبن درباره زندگی، مرگ، ادبیات و نویسندگی به بیانی زیبا و خواندنی عیان شده است.

لیدی داتاس در ابتدای این کتاب در وصف و تمجید کریستیان بوبن نوشته است: او در خانۀ سادۀ خود در لوکروزو (یکی از شهرهای مرکزی فرانسه) که از حسن اتفاق، محل یک ایستگاه قدیمی آتش‌نشانی است که در سال‌های پنجاه میلادی ساخته شده است، برای ما از گنجینۀ واژه‌ها مراقبت می‌کند. او در تنهایی بس ویژه‌ای می‌زید که مختص مراقبان فانوس‌های دریایی و آب‌بندها و خطوط راه‌آهن است، همانان که بخش عمدۀ اوقات‌شان در فراغت می‌گذرد، اما پیشه آنان ایجاب می‌کند که در لحظه‌های کوتاهی، توجه خود را قویا متمرکز سازند تا مانع از غرق شدن یا زیر قطار رفتن ما گردند. در این مقام، تنهایی او می‌تواند خودپسندانه در نظر آید: درواقع این تنهایی متناسب با توجه تقریبا عظیمی است که این نویسنده به موجودات و اشیا معطوف می‌‌دارد. از آن روی که آدمیان را بهتر از هر کس می‌شناسد، باید از ایشان فاصله گیرد، مبادا از فرط این همدلی بی‌مانند که دلش او را بدان می‌خواند، از پای درآید. چون نمی‌تواند با همگان درآمیزد، تنها می‌ماند. پس برای درک کردن او، کافی است کسی را در نظر آوریم که به هرآنچه می‌بیند بدل می‌شود.

راز آسمان پایتخت

کریستیان بوبن که ماه گذشته میلادی جان خود را از دست داد، متولد سال 1951 بود. او از سال 1977 نویسندگی را آغاز و بیش از 60 اثر تألیف کرد. کودکی، عشق و تنهایی دستمایه خلق بیشتر آثار اوست. پیش از این آثاری همچون دیوانه‌بازی، قدیس فرودستان، ایزابل بروژ، همه گرفتارند، زنده‌تر از زندگی، مینا، سی‌سالگی، انسان شادکام، قاتلی به پاکی برف، بخش گمشده و … به فارسی ترجمه شده و توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است.

کتاب نور جهان نیز از چنان اهمیتی برخوردار بود که تاکنون توسط چند ناشر ایرانی منتشر شده است. انتشارات کارنامه این کتاب را امسال با ترجمه پیروز سیار در 1100 نسخه منتشر و با قیمت 140 هزار تومان راهی پیشخوان کتابفروشی‌ها کرد.

انتشارات کارنامه همچنین «کتاب بیهوده» که برداشت‌های کریستیان بوبن از هفت نویسنده معتبر قرن بیستم هست را نیز چندی پیش به چاپ رساند. این کتاب مجموعه برداشت‌های ذهنی بوبن از آثار پل کلودل، فرانتس کافکا، شارل فردینان رائو، ساموئل بکت، فرانسیس پونژ، گیوم آپولینر، و گوستاورو است.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر کارنامه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز