نوبت به تغییر مدیران ایران خودرو و سایپا رسید

لست سکند

اخیرا خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه در روزهای آینده سمت‌های مدیریتی دو خودروساز کشور، تغییر پیدا می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اقتصاد آنلاین، سرانجام بعد از گذشت چهارماه قطار تغییرات به جاده مخصوص رسید. شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا مدیریت سایپا از سیدجواد سلیمانی به محمدعلی تیموری واگذار شود. براساس اطلاعات رسیده علی شیدایی نرمیقی و عظیمی فشی نیز به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره سایپا معرفی خواهند شد.

درباره ایران خودرو نیز نام یوسف الهی شکیب از مدیران صنعت خودروسازی که در سابقه وی مدیرعاملی گروه بهمن و عضویت در هیئت مدیره ایران خودرو و همچنین محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل فعلی کشتیرانی برای مدیریت ایران خودرو شنیده می‌شود. البته به نظر می‌رسد با توجه به سابقه الهی شکیب در صنعت خودرو، احتمال انتصاب وی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو بیشتر باشد.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است که با وساطت وزیر صمت و ارائه مدارک این سازمان تا پایان سال مهلت دوباره داده شده تا خودرو‌های دپو در پارکینگ خودروسازان تجاری شود. این احتمال وجود دارد که باز هم خودروسازان زمان خریدند تا دو ماه آخر سال را سپری کنند.

روزگذشته قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور خدمات فروش و پس از فروش گفت: با افزایش تأمین قطعات، خودرو‌های ناقص این خودروسازی به ۲۰هزار دستگاه تا پایان سال کاهش می‌یابد. این عدد اکنون 72 هزار است که براساس طرح آغاز شده از ۱۵دی، ۴۵هزار خودروی ناقص و تولید روز تا پایان این ماه تجاری‌سازی و تحویل مشتریان می‌شود.

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز گفت: هم اکنون ۹۵ هزار دستگاه خودروی ناقص به واسطه کمبود قطعه در این خودروسازی داریم که تا پایان امسال با تکمیل و تجاری‌سازی ۵۰ هزار دستگاه از این میزان، تعداد خودرو‌های ناقص ایران خودرو به ۴۵هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

وی افزود: هم اکنون در کنار حفظ روند افزایشی تولید، خودرو‌های دارای کسری قطعه در حال تکمیل و عرضه است و بر همین اساس تا پایان سال بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد، یعنی به طور میانگین ماهانه بیش از ۵۵ هزار دستگاه خودرو وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ادعای ایران خودرو بر کمبود قطعات الکترونیک و دپو ۹۵ هزار دستگاه خودرو در ایران‌خودرو نشان می‌دهد این شرکت که به شدت تحت فشار است و بر همین اساس، احتمال تغییر مدیر عامل آن نیز قوت گرفته است.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز