نقش وکیل ثبت احوال در تغییر مشخصات شناسنامه‌ای

تور لحظه آخری-کاماپرس

معمولا تغییر نام، تغییر سن و حذف اسم همسر از شناسنامه، از بیشترین علل مراجعه به وکیل ثبت احوال است. هریک از این درخواست‌ها مراحل و پیچیدگی‌های قانونی خاص خودش را دارد. یک وکیل ثبت احوال با تخصص و دانش خود می‌تواند به درخواست‌های قانونی شما پاسخ مثبت دهد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی وظایف وکیل ثبت احوال پرداخته است.

درخواست تغییر نام

ایجاد دادخواست برای تغییر نام می‌تواند یک روش ساده برای وکیل ثبت احوال باشد. شما باید هر گونه اطلاعاتی را که اداره ثبت احوال باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اعطای نام جدید به شما در نظر بگیرد، مانند اینکه آیا تاکنون به جرمی محکوم شده‌اید، افشا کنید. برای انجام این کار ممکن است لازم باشد دادگاه را در مورد مسائلی مانند ورشکستگی و احکام مدنی که علیه شما و نام خانوادگی شما صادر شده است، مطلع کنید.

هزینه اندکی باید در اداره ثبت احوال پرداخت شود تا شخص بتواند نام خود را تغییر دهد. متقاضی باید توجیهی برای تغییر نام خود ارائه کند. در صورتی که تغییر نام یا نام فرزندتان مغایر با ارزش‌های اسلامی نباشد، دادگاه معمولا به خواسته شما پاسخ مثبت می‌دهد.

وکیل ثبت احوال- کاماپرس

راز آسمان پایتخت

 

 شرایط حذف نام همسر از شناسنامه

مطابق قانون، زن پس از ازدواج می‌تواند از نام خانوادگی همسر خود استفاده کند و درصورت جدایی نیز استفاده از نام خانوادگی همسر درصورت توافق با همسر سابق امکان‌پذیر است. خارج کردن نام همسر از شناسنامه، شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. درصورت عدم سابقه رابطه جنسی بین زوجین و اثبات آن از طریق گواهی پزشکی قانونی می‌توان اقدام به حذف نام همسر سابق از شناسنامه کرد. برای همسرانی که زندگی مشترک و سابقه رابطه جنسی داشته باشند، درصورت ازدواج مجدد و آگاهی همسر جدید از ازدواج قبلی می‌توان به کمک وکیل ثبت احوال مراحل حذف نام را با سرعت بیشتری طی کرد.

 

در چه مواقعی امکان تغییر سن در شناسنامه وجود دارد؟

تغییر سن در شناسنامه اتفاقی رایج در امور مرتبط با ثبت احوال نیست، ولی با این حال به دلایلی نظیر خطای کارمند اداره ثبت احوال، استفاده از شناسنامه خواهر یا برادر فوت شده، خطا در گواهی ولادت و امثال آن، این اتفاق رخ می‌دهد. اشخاص 18 سال به بالا درصورت اثبات اختلاف سن واقعی با سن شناسنامه‌ای به میزان حداقل پنج سال می‌توانند به کمک وکیل ثبت احوال اقدام به ثبت درخواست تغییر سن کنند. پس از طرح موضوع در کمیسیون تشخیص سن، رای نهایی ابلاغ خواهد شد.

وکیل ثبت احوال-کاماپرس

چرا باید یک وکیل ثبت احوال استخدام کرد؟

روند ثبت دادخواست برای تغییرات قانونی در شناسنامه می‌تواند پیچیده به نظر برسد. وکلا برای کسب مهارت‌های لازم جهت نمایندگی موثر موکلان خود در دادگاه، آموزش‌های تخصصی کسب کرده‌اند. یک متخصص حقوقی می‌تواند تضمین کند که شما چگونه و از چه طریقی به هدف خود دست خواهید یافت. آنان همچنین می‌توانند هر برگه دادخواستی را که آماده کرده‌اید، قبل از ارسال به اداره ثبت احوال بررسی کنند. ارتباط با بیش از 30 وکیل ثبت احوال در مجموعه “دادپویان “این مراحل قانونی را برای شما آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز