نسل ششم جنگنده میتسوبیشی اف ایکس ژاپن در سال ۲۰۲۴ رونمایی می شود

ایالات متحده، روسیه، چین و یک تیم اروپایی در حال ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های نسل ششم هستند. حال ژاپن نیز قرار است به این جریان اضافه شده و در سال ۲۰۲۴ از نمونه اولیه جنگنده رادارگریز نسل ششم میتسوبیشی اف ایکس رونمایی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این جنگنده با نام مستعار گودزیلا، دارای قابلیت‌های جنگنده رادارگریز ایکس ۲ خواهد بود و موشک‌های بیشتری نسبت به اف ۳۵ حمل می‌کند. همچنین تصاویر فاش شده از اف ایکس جدید شباهت‌هایی را با پیکربندی‌ بدنه اف ۲۲ نشان می‌دهند. این شباهت تا حدودی منطقی به‌نظر می‌رسد، چرا که در اواخر دهه ۱۹۹۰ ایالات متحده تصمیم گرفت اف ۲۲ را صادر نکند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تولید عمده این جنگنده جدید برای سال ۲۰۳۱ برنامه‌ریزی شده و قرار است در نهایت جایگزین میتسوبیسی اف ۲ فعلی شود.

اطلاعات جزئی زیادی در مورد ویژگی‌های این جنگنده منتشر نشده، با این حال انتظار می‌رود فناوری پیشرفته ژاپنی‌ها از بسیاری جهات بر روی آن تأثیر گذاشته باشد. این کشور همچنین در حال همکاری با ایتالیا و بریتانیا در برنامه ساخت یک هواپیمای نوظهور نسل ششم به نام GACP است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “نسل ششم جنگنده میتسوبیشی اف ایکس ژاپن در سال ۲۰۲۴ رونمایی می شود

  1. مهدی گفته:

    جنگنده های نسل ۶ تا جایی که میشه یک تکه ساخته میشن یعنی درزهای کمتری دارن در بدنشون از آهن استفاده نمیشه ظاهرا ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربنه که اصطلاحن بهش کامپوزیت میگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز