تغییر چشمگیر در خودروی اسپرت و جدید مزدا

مزدا ام‌ایکس-۵ میاتا، رودستر کوچک ژاپنی، شاید یکی از تاثیرگذارترین خودروهای اسپرتی باشد که تا به حال ساخته شده است. این خودرو از سال ۱۹۸۹ تاکنون فرمول سادگی و سبکی خود را حفظ کرده و آخرین مدل آن در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. حالا شایعات می‌گویند ممکن است مزدا در نسل پنجم بالاخره تسلیم روند الکتریکی سازی آن شده باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، هنوز اطلاعات دقیقی درباره درجه‌ الکتریکی‌سازی مزدا ام‌ایکس-۵ میاتا وجود ندارد. با این حال، این خودرو احتمالا تا سال ۲۰۲۶ عرضه شده و از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی بهره‌مند خواهد شد.

در واقع این تنها گزینه برای مزدا ام‌ایکس-۵ است، چرا که ولتاژهای بیشتر، سنگینی بیش از حد خودرو را به همراه خواهد داشت. به خصوص که خودروسازی مزدا از سال گذشته تاکنون برنامه دارد وزن این خودروها را به زیر یک تن برساند. البته موتورهای بنزینی اسکای اکتیو همچنان به نیرو بخشی به ام‌ایکس-۵ ادامه خواهند داد و بررسی‌ها نشان می‌دهند که میاتا ۲ لیتری در نسخه بعدی خود، حداقل ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

موتورهای بنزینی اسکای اکتیو همچنان به نیرو بخشی به ام‌ایکس-۵ ادامه خواهند داد و بررسی‌ها نشان می‌دهند که میاتا ۲ لیتری در نسخه بعدی خود، حداقل ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. با این همه مزدا ام‌ایکس-۵ هنوز هم کم مصرف ترین خودروی اسپرت بازار است که در نسل فعلی می تواند در ۶.۲ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین میاتا هیبریدی شانس رسیدن به محدوده پنج ثانیه را خواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تغییر چشمگیر در خودروی اسپرت و جدید مزدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز