یک نرم افزار حسابداری خوب چه ویژگی‌های کلیدی دارد؟

حسابداری-کاماپرس

نرم افزار حسابداری باید با توجه به شرایط کسب و کار انتخاب شود تا بتوان از آن برای برنامه ریزی استراتژیک استفاده کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خدمات کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس،  اگر‌ می‌خواهید یک نرم افزار خوب برای مدیریت امور مالی خود انتخاب کنید، 10 ویژگی زیر را پیش از انتخاب ابزار بررسی کنید.

حسابداری-کاماپرس

1.داشتن سیستم حسابداری دقیق

یک سیستم حسابداری دقیق باعث کاهش خطاهای انسانی شده و صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها را در پی دارد. سیستم‌های حسابداری باید بتوانند با پایگاه داده متمرکز شما ادغام شوند. علاوه بر این باید بتوانید دارایی‌ها و بدهی‌ها، هزینه‌ها و درآمدها را در این سیستم مستند کنید تا از سود ناخالص خود به صورت لحظه‌ای آگاه باشید.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2.امکان ایجاد فاکتور یا صورتحساب

یک نرم افزار حسابداری خوب‌ می‌تواند فاکتورها را تهیه کرده و وظایف مربوط به حساب‌ها و امور مالی را تکمیل کند. مطابقت فاکتورها و صورتحساب‌ها و امکان پیش بینی بدهی‌های آتی نیز از ویژگی‌های مهم برای یک ابزار حسابداری است.

3امکان تهیه بودجه و پیشبینی نتیجه

با یک نرم افزار حسابداری خوب کسب و کارها‌ می‌توانند عملکرد مالی سال جاری را محاسبه و تفسیر کنند و با استفاده از روند داده‌های ثبت شده در سال گذشته، بودجه سال جاری را پیش بینی کنند. نرم افزار حسابداری باید با پشتیبانی از ویژگی بودجه بندی و پیش بینی، امکان برآورد هزینه‌ها و درآمدها را برای رسیدن به اهداف فروش فراهم کند.

حسابداری-کاماپرس

4.مدیریت دارایی

مدیریت دارایی‌ها در یک ابزار حسابداری شامل سابقه حسابرسی، سوابق هزینه، محاسبه استهلاک، توزیع منابع به بخش و موارد دیگر‌ می‌شود. با این ویژگی در ابزار حسابداری‌ می‌توان داده‌ها را دقیق‌تر مدیریت کرد.

5.امکان گسترش پذیری

یک سیستم حسابداری خوب امکان ادغام با نرم افزارهای مدیریتی دیگر یا برنامه‌های مربوط به بهره وری و فروش را پشتیبانی‌ می‌کند. نرم افزار حسابداری باید بتواند با پلتفرم‌های CRM برای اتصال تراکنش‌های درون فروشگاهی و آنلاین یکپارچه شود.

6.مدیریت زنجیره تامین

ویژگی‌های مدیریت زنجیره تامین مانند مدیریت سفارشات، مدیریت انبار، مرجوعی‌ها و سایر عملکردهای داخلی از قابلیت‌های مهمی است که نرم افزار حسابداری باید به آن مجهز باشد. با نگه داشتن تمام این اطلاعات در یک سیستم، در زمان صرفه جویی می‌کنید و به فرآیندهای کسب و کارتان سرعت‌ می‌بخشید.

حسابداری-کاماپرس

7.مدیریت موجودی

قابلیت مدیریت یکپارچه موجودی و تخصیص هزینه‌ها‌ می‌تواند روی افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌های سربار تاثیر بگذارد. بهترین نرم افزار حسابداری امکان مدیریت این موارد را در اختیار کاربر‌ می‌گذارد تا از کمبود بودجه جلوگیری کند.

8.امکان دریافت اطلاعات از POS

اطلاعاتی نظیر پردازش پرداخت، اسکن بارکد، سفارش‌های ویژه، بازگشت کالا و گزارش لحظه‌ای خرید که دستگاه پوز جمع آوری‌ می‌کند، باید در کوتاه‌ترین زمان در دسترس نرم افزار حسابداری قرار گیرد.

9.مدیریت مالیات

سیستم‌های حسابداری باید بتوانند از ویژگی‌هایی مثل محاسبه خودکار مالیات فروش و پرداخت‌ها و همچنین کسری برای حقوق و دستمزد کارکنان پشتیبانی کنند.

حسابداری-کاماپرس

10.امکان تهیه گزارش

در نهایت خرید نرم افزار حسابداری خوب امکان تهیه گزارش در سطوح مختلف و با گروه بندی‌های متفاوت را در اختیار کاربر‌ می‌گذارد تا تجزیه و تحلیل روند فروش کسب و کار، ساده‌تر شود.

انتهای پیام

مرتبط با : حسابداری معین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز