نخستین ابرخودرو تمام برقی لامبورگینی پا به میدان گذاشت

تور لحظه آخری-کاماپرس

سازنده ایتالیایی خودروهای عملکرد بالا با نگاهی به آینده و به مسیر برقی سازی خودروها،  سرانجام از کانسپت نخستین خودرو تمام برقی اش رونمایی کرد. این خودرو چیزی نیست جز لامبورگینی لانزادور (یا با تلفظ دقیق تر ایتالیایی لانتسادور) و نخستین ابرخودرو این برند است که نیرویش را از باتری تأمین می کند. این کانسپت یک گرن توریسموی 2+2 با چهره ای تهاجمی است که در سال 2028 روی خط تولید خواهد رفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لانزادور بخشی از راهبرد کمپانی لامبورگینی است که در سال 2021 اعلام شد و بر اساس آن قرار است این خودروساز به سوی برقی سازی محصولات و حذف آلاینده های کربنی حرکت کند. با عرضه این مدل جدید، برنامه های این کمپانی برای تعریف کردن یک سگمنت جدید در عرصه خودرو تحقق خواهد یافت و مشتریان آن به لطف فناوری های بسیار پیشرفته اش، سواری بی رقیبی را تجربه خواهند کرد.

سبک و سیاق و ظاهر لامبورگینی لانزادور چیزی است بین لامبورگینی اوروس و لامبورگینی سیان و منصفانه است که آن را یک کوپه شاسی بلند بنامیم. گفتنی است که این سگمنت در سال های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

سقف لامبورگینی لانزادور از سطح زمین 5 فوت (1.5 متر) ارتفاع دارد که بسیار کمتر از ارتفاع برادران شاسی بلندش است. کف لانزادور نیز مانند اوروس ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد و می تواند برای استفاده روزمره خودرویی بسیار کاربردی باشد.

راز آسمان پایتخت

کمپانی لامبورگینی تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد نکات فنی، ویژگی های عملکردی و پیشرانه لانزادور منتشر نکرده است و فقط گفته شده است از دو موتور برقی بهره می برد که هر کدام روی یک محور تعبیه شده اند. این ویژگی به لانزادور توانایی چهار چرخ محرک بودن را می دهد. جالب است بدانید حداکثر نیرویی که از این سیستم تولید می شود از یک مگاوات نیز فراتر می رود و به 1341 اسب بخار می رسد.

در داخل کابین لامبورگینی لانزادور از فیبرکربن و الیاف مرینو استفاده شده است که موادی دوستدار طبیعت هستند و تاثیرات مخرب زیست محیطی را به حداقل خواهند رساند. برخی قسمت ها که قابل رویت نیستند، مانند فوم صندلی ها نیز از الیاف بازیافتی و با استفاده از فناوری سه بعدی تهیه شده اند.

لانزادور بخشی از راهبرد برقی سازی 2 میلیارد دلاری است که کمپانی لامبورگینی در سال 2021 به سوی برقی سازی اتخاذ کرده است. طبق این راهبرد، قرار است ابتدا نسخه هیبریدی برقی-بنزینی برای هر مدلی تولید شود و در سبد محصولات قرار بگیرد و سپس در سال 2028 مدل های تمام برقی به میدان بیاید.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : لامبورگینی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز