کارمندان شهرهای قرمز و‌ نارنجی شنبه سر کار بروند؟

ستاد ملی مقابله با کرونا برای نحوه حضور کارمندان در ادارات دولتی شهرهای قرمز و نارنجی شیوه نامه جدیدی تصویب کرده است.

به گزارش کاماپرس، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی روز به روز بیشتر می شود به همین دلیل ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتهای جدیدی برای حضور کارمندان در ادارات در نظر گرفته است. در حال حاضر ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۴۶ شهر هم در وضعیت قرمز هستند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت و حضور کارمندان در شهر‌های نارنجی و قرمز از فردا اعلام کرد. بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید کارهای محوله را به صورت دور کاری انجام بدهند. در بقیه ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام بدهند.

وضعیت کارمندان در شهرهای قرمز

حریرچی درباره نحوه حضور کارمندان ادارات در مناطق و شهرهای قرمز نیز توضیح داد: در این مناطق حضور کارمندان در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری باید به نصف کاهش پیدا ‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کارهای مربوطه را انجام بدهند، البته نحوه دورکاری کارمندان با موافقت مدیر هر قسمت باید انجام شود.

راز آسمان پایتخت

به گفته معاون کل وزارت بهداشت در شهرهای قرمز و در سایر اداراتی که خدمات غیر ضروری ارائه می دهند، دو سوم کارمندان باید به صورت دورکار کارهای مربوطه را باید انجام بدهند.

حریرچی در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران جوان که چرا برخی ادارات هنوز درباره نحوه فعالیت کارمندان خود برای فردا تصمیمی نگرفته اند، گفت: به عنوان متولی بهداشتی کشور دستورالعمل‌های بهداشتی را ابلاغ می‌کنیم و در این باره باید دستگاه‌های مربوط تصمیم‌گیری کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز