نحوه انتخاب کرم مرطوب کننده و آبرسان بر اساس نوع پوست

مرطوب کننده و آبرسان

صنعت مرطوب‌کننده در سال‌های اخیر بسیار توسعه پیدا کرده است و امروزه انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها، سرم‌ها و روغن‌های آبرسان و مرطوب کننده با ترکیبات متنوع برای انواع پوست تولید می‌شود.

کاماپرس در این گزارش ضمن بررسی تفاوت مرطوب کننده و آبرسان، چگونگی انتخاب کرم مرطوب کننده و آبرسان بر اساس نوع پوست را شرح داده است.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

محصولات آبرسان مانند کرم‌ها و سرم‌ها دارای ترکیبات موثر برای آبرسانی و رطوبت‌رسانی عمیق به سلول‌های پوستی بوده و با ایجاد لایه‌ای نازک، از تبخیر شدن رطوبت پوست جلوگیری می‌کنند، اما مرطوب‌کننده‌ها مانند یک سد و لایه مغذی، روی پوست قرار گرفته و مانع از دست‌ رفتن آب و رطوبت داخل آن می‌شوند. مرطوب کننده­ها  به دلیل وجود روغن در فرمولاسیون خود، چربی پوست را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند‌. به عبارتی می‌توان گفت آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها مکمل یک دیگرهستند.

مرطوب کننده و آبرسان

چگونگی انتخاب کرم مرطوب کننده و آبرسان بر اساس نوع پوست

برای انتخاب کرم مرطوب کننده و آبرسان باید ابتدا به نوع پوست توجه شود. در ادامه انواع مرطوب کننده و آبرسان و کارایی آنها با توجه به نوع پوست بررسی شده است.

راز آسمان پایتخت

مرطوب‌ کننده و آبرسان پوست حساس: مرطوب کننده پوست حساس دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد جوش و کنترل التهاب و قرمزی پوست است. کرم مرطوب کننده بدون عطر و اسانس، گزینه مناسبی برای افراد دارای پوست حساس و مستعد قرمزی است.

مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست خشک: برای پوست خشک، کرم‌های مرطوب‌کننده با ترکیبی از اسیدهای چرب مانند روغن‌های آرگان، جوجوبا و زیتون ساخته می‌شود. این کرم‌ها با ایجاد لایه‌ای محافظ روی پوست، رطوبت طبیعی پوست را حفظ کرده و از خشک شدن و ترک‌ خوردگی آن جلوگیری می‌کنند. این محصولات در عین حال خواص ضد پیری نیز دارند. آلوئه‌ورا و ویتامین E از مواردی است که به حفظ رطوبت و روشنی پوست کمک می‌کند. برای پوست خشک یا حتی نرمال باید از کرم مرطوب کننده با ترکیب مواد التیام بخش مانند گلاب یا گلیسیرین استفاده کرد.

مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست مختلط: برای پوست مختلط می‌توان از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی ترکیبات متعادل‌کننده پوست استفاده کرد. عصاره‌های لیمو، خیار و رزماری در مرطوب کننده پوست مختلط، با تنظیم ترشح چربی در نواحی مختلف پوست، از چرب‌تر شدن نواحی چرب پوست جلوگیری می‌کنند و همچنین آبرسانی ماندگاری برای بخش‌های خشک پوست دارند.

مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست چرب: یک مرطوب کننده ضد جوش و مناسب پوست چرب باید سبک، ژلی، بدون چربی و حاوی ترکیباتی مانند چای سبز باشد که التیام بخش بوده و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند‌.

مرطوب کننده و آبرسان

نحوه درست استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان بر اساس نوع پوست

بهتر است بعد از هر بار شست­وشوی صورت، از مرطوب کننده و آبرسان مخصوص استفاده کرد. به عبارتی با توجه به نیاز پوست، به طور معمول حداقل دو بار در روز (صبح و شب) باید از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های آبرسان‌ استفاده کرد تا رطوبت مورد نیاز پوست را تامین و از خشک شدن آن جلوگیری کرد.

طبق اصول کلی روتین مراقبت‌های پوستی، بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان، دقیقا پس از پاکسازی صورت است؛ چراکه سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوستی با شوینده‌ها از بین رفته‌ و سطح پوست برای دریافت رطوبت و مواد مغذی آماده است. برای حفظ و محافظت از پوست، تمدید آبرسان‌ها در طول روز ضروری است. زمان مناسب و تعداد دفعات استفاده مجدد از آبرسان به جنس و نیازهای پوستی افراد بستگی دارد. افراد با پوست خشک و دهیدراته‌، هر چند ساعت یک‌بار باید از آبرسان‌ها استفاده کنند؛ چراکه از این طریق، رطوبت و آب از دست رفته سلول‌های پوستی، احیا و مانع حساسیت، خشکی و التهاب پوست می‌شود. البته برای پوست چرب یا معمولی، میزان استفاده از کرم آبرسان روزی دو تا سه بار خواهد بود.

خرید و انتخاب کرم مرطوب کننده و آبرسان بر اساس نوع پوست از «سوراو»

سوراو، فروشگاه تخصصی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال به صورت حضوری و اینترنتی بوده که مجموعه کاملی از بهترین برندهای لوکس و مطرح دنیا را به صورت مستقیم و بدون واسطه از اروپا و کانادا ارائه می‌دهد. کالاها و خدمات این فروشگاه دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده و با تضمین و گارانتی ۱۰۰ درصد اورجینال فروخته می‌شود.

علاقه­‌مندان برای خرید حضوری از سوراو می­توانند به آدرس استان آذربایجان غربی، شهر سردشت، خیابان وحدت، خیابان شهید صالحی، جنب بانک ملت، پلاک 95 یا برای خرید اینترنتی به وب‌سایت  https://suraw.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سوراو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز