ناگفته هایی درباره زندگی هنری شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های موسیقی پاپ ایرانی است که چه در زمان حضور در ایران و چه پس از مهاجرت به کانادا طرفداران بسیاری داشته است. این ستاره پاپ، علاوه بر خوانندگی در زمینه‌های نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم موسیقی نیز دستی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فرهنگ و رسانه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شادمهر عقیلی که بیشتر ما او را به نام شادمهر می‌شناسیم، فعالیت هنری خود را در زمینه آهنگسازی و نوازندگی آغاز کرد. این خواننده محبوب پس از مواجهه با محدودیت‌های متعدد در ایران به کانادا مهاجرت کرد و فعالیت هنری خود در حوزه خوانندگی و آهنگسازی در خارج کشور ادامه داد. بسیاری از نسل‌های قدیمی‌تر شادمهر را با بازی او در فیلم سینمایی پر پرواز می‌شناسند.

کاماپرس در ادامه به بیان ناگفته‌هایی از زندگی شادمهر می‌پردازد.

شادمهر عقیلی کیست؟

شادمهر عقیلی،خواننده پاپ ایرانی، در 7 بهمن سال 1351 در یک خانواده پرجمعیت 7 نفره متولد شد. او در ابتدای جوانی و در سن 20 سالگی پدر و مادر خود و همچنین یکی از برادرانش را از دست داد. شادمهر از کودکی به موسیقی علاقه زیادی داشت و فعالیت هنری خود در این عرصه را نوازندگی آغاز کرد.

راز آسمان پایتخت

آغاز فعالیت هنری شادمهر

شادمهر با ساز زدن برادرش به دنیای موسیقی علاقمند شد. او گام‌های نخست برای حضور جدی در این عرصه را در سال 1367 و در 16 سالگی با نواختن پیانو برداشت. سپس با ثبت نام در هنرستان، شروع به تحصیل و یادگیری حرفه‌ای ترومپت و ویلن کرد و به‌شکل خودآموز سنتورنوازی را نیز یاد گرفت.

احتمالا جالب است بدانید که شادمهر در همان سال‌ها و زمانی که 18 ساله بود، با کمک چند نفر از دوستانش یک بند موسیقی راه انداخت و قصد داشتند برای اجرای آثار موسیقی به کشورهای عربی بروند. این بند بعد از دوسال و با فرا رسیدن دوران سربازی او، به‌نتیجه‌ای نرسید و خیلی زود جمع شد. هرچند شادمهر بعدتر با اخذ امریه ورزشی، از سربازی نیز معاف شد.

شادمهر عقیلی از چه زمانی “شادمهر” شد؟

شادمهر عقیلی در سال 1375 و در 25 سالگی، آلبوم بهار من، شامل قطعات بی‌کلام«معبود» ، «فصل آشنایی» و «گل گندم» را آهنگسازی کرده و با قیمت حدود 800 هزار تومان به شرکت طنین فروخت. این خواننده محبوب بعدتر به‌عنوان آهنگساز کارمزدی در صدا و سیما مشغول به کار شد.

شادمهر پس از همکاری با علیرضا عصار به‌عنوان آهنگساز، به فکر خوانندگی افتاد و پس از چندین ماه تلاش و پشتکار، در سال 1377 و در سن 26 سالگی، اولین آلبوم خود به نام«مسافر» را منتشر کرد. آلبوم مسافر به‌قدری مورد استقبال واقع شد که شادمهر به‌سرعت در سال 1378، آلبوم«دهاتی»  را روانه بازار کرد که بیش از 10 میلیون نسخه فروش کرد. بد نیست بدانید که آلبوم دهاتی در آن سال‌ها به پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی پس از انقلاب تبدیل شده بود. پس از آلبوم دهاتی، نام شادمهر عقیلی بر سر زبان‌ها افتاد و شادمهر شهرت خوبی برای خود دست و پا کرد.

به‌دنبال شهرت در سینما و مهاجرت هنری

شادمهر پس از انتشار آلبوم دهاتی، در سال 1379 در فیلم سینمایی پر پرواز به‌عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد. پر پرواز داستان فرزند شهیدی را روایت می‌کند که به‌علت عدم انتشار مجوز آثار موسیقی خود، قصد مهاجرت از ایران را دارد. شادمهر در این فیلم علاوه بر ایفای نقش اصلی، عهده‌دار موسیقی بود و پس از مدتی از پخش فیلم، آلبوم معروف پر پرواز را منتشر کرد.

شادمهر عقیلی دو سال پس از انتشار فیلم سینمایی پر پرواز، خود نیز با محدودیت‌های متعددی برای صدور مجوز روبه‌رو شد و به‌مانند نقش اصلی این فیلم، برای همیشه به مقصد کانادا مهاجرت کرد. این خواننده محبوب، در مدت خیلی کوتاهی پس از مهاجرت، آلبوم دیگری به نام خیالی نیست را منتشر کرد.

آلبوم‌های شادمهر کدام است؟

از دیگر آلبوم‌های رسمی شادمهر که در سال‌های پس از مهاجرت او منتشر شد می‌توان به آلبوم‌های آدم فروش، پاپ کورن، تقدیر، طرفدار، تجربه کن و تصویر اشاره کرد. او چند آلبوم غیر رسمی با نام‌های شام غریبان، دوری و پشیمانی، فریبا، آدم و حوا، سبب، تلافی و آنتیک را نیز منتشر کرده است.

ناگفته‌های حاشیه ساز زندگی شادمهر

شادمهر عقیلی پس از مهاجرت، با دختری فیلیپینی به نام ملیسا میامسا ازدواج کرد که حاصل آن یم دختر به نام ملینا است. شادمهر با وجود شهرت و محبوبیت بسیاری که دارد، حاشیه و جنجال نیز کم ندارد. این خواننده محبوب در حال حاضر نزدیک به 7 میلیون فالوور در اینستاگرام داشته و چندی پیش از طریق این حساب، اقدام به تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و قمار کرد. این مسئله در نوع خود مسئله جنجال‌برانگیزی محسوب می‌شد.

آهنگ‌های شادمهر را از کجا دانلود کنیم؟

برای دسترسی به تمام آلبوم‌ها و آهنگ‌ های شادمهر عقیلی می‌توانید به وبسایت موزیکفا مراجعه کرده و تنها با چند کلیک آهنگ مورنظر خود را دریافت کنید. در وبسایت موزیکفا همچنین می‌توانید به پادکست‌ها، موزیک ویدئوها و همچنین جدیدترین اخبار دنیای موسیقی و هنرمندان دسترسی داشته باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : موزیکفا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز