میزان تعهد مالی پوشش شخص ثالث در تصادفات چقدر است؟

لست سکند

انواع بیمه‌ها برای رانندگی وجود دارد، اما در میان تمامی آن‌ها، نوع شخص ثالث ضروری است و همه رانندگان باید این خدمت را دریافت کنند. پوشش بیمه شخص ثالث موارد جانی و مالی را در برمی‌گیرد. براساس تعهد بیمه شخص ثالث خودرو، موارد نقص عضو، بستری شدن در بیمارستان و غرامت فوت سرنشینان خودرو جبران خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالت کلی بیمه ثالث خودرو به تمامی افراد آسیب دیده در جریان تصادف، به جز راننده مقصر، خسارت پرداخت می‌کند. در تصادفات رانندگی با توجه به اطلاعات درج شده روی کارت ماشین، تعداد نفرات تحت پوشش بیمه شخص ثالث مشخص می‌شود. به همین دلیل افراد باید هنگام خرید بیمه ثالث خودرو به این موضوع توجه داشته باشند. در صورتی که طی حادثه رانندگی پیش آمده، میزان خسارت جانی از تعداد سرنشینان خودرو بیشتر شود، شرکت بیمه تعهدی در قبال غرامت فوت، نقص عضو و بستری بیماران نخواهد داشت و زیان دیدگان باید با هزینه شخصی روند درمان یا دیگر مسائل را طی کنند.

مبلغ و سقف بیمه ثالث خودرو در سال 1401

میزان پرداخت هزینه آسیب جانی و مالی به مبالغ تعیین شده توسط بیمه مرکزی و مرکز قوه قضائیه بستگی دارد. همه شرکت‌های بیمه موظف هستند حداقل پوشش بیمه شخص ثالث را رعایت کنند. معمولا سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث 2.5 درصد مبلغ دیه هر سال در ماه حرام اعلام می‌شود. افرادی که در جریان حادثه رانندگی آسیب می‌بینند، برای گرفتن میزان خسارت نیازی به کروکی افسر ندارند. اما باید هر دو طرف جریان تصادف گواهینامه داشته باشند و این حادثه منجر به آسیب جانی هیچ یک از سرنشینان دو خودرو نشده باشد.

با توجه به افزایش هزینه تعمیر و هزینه‌های بیمارستانی، متوجه خواهید شد که استفاده از حداقل پوشش بیمه شخص ثالث چندان اثرگذار نخواهد بود. به همین دلیل استفاده از پوشش‌های مالی بیشتر برای بیمه ثالث خودرو منطقی به نظر می‌رسد. امکان افزایش سقف تعهدات بیمه ثالث خودرو وجود دارد. افراد هنگام مراجعه به شرکت بیمه، این امکان را دارند از خدمات بالاتر از سقف مجاز استفاده کنند.

راز آسمان پایتخت

اما پرداخت حق بیمه و مسائل مرتبط اندکی هزینه بیشتری دارد. طبق اطلاعات موجود، حداکثر تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در هر سال دقیقا 50 درصد مبلغ تعیین شده دیه برای ماه‌های حرام است. قوه قضائیه نرخ دیه سال 1401 را 800 میلیون تومان اعلام کرد، بنابراین حداکثر تعهدات مالی بیمه شخص ثالث به 400 میلیون تومان می‌رسد. در صورتی که شخصی با توجه به نیاز و بودجه خود امکان پرداخت حق بیمه برای سطح 400 میلیون تومانی را نداشته باشد، می‌تواند مبالغ پایین‌تر را انتخاب کند. لازم به ذکر است که سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف با هم تفاوت دارد.

پوشش بیمه شخص ثالث خودرو لوکس متفاوت است؟

میزان پوشش بیمه شخص ثالث ذکر شده برای خودروهای غیرلوکس بود. با توجه به رشد سرسام آور قیمت انواع اتومبیل، اکنون اغلب این محصولات در گروه خودروهای لوکس قرار دارند. طبق قانون تمامی خودروهایی که ارزش آن‌ها بالغ بر 50 درصد مبلغ دیه تعیین شده سال است، لوکس محسوب می‌شوند. در چنین حالتی بیمه ثالث خودرو با یک فرمول مشخص حساب می‌شود که این فرمول ارزش خودروی نامتعارف آسیب دیده تقسیم بر قیمت روز گران‌ترین خودرو متعارف در میزان خسارت وارد شده است.

البته بیمه مرکزی به منظور جبران خسارت تصادف خودروهای لوکس هم سقف مشخصی را تعیین کرده، با این حال صاحب ماشین لوکس برای جبران باقی مانده خسارت خودرویش امکان استفاده از بیمه بدنه را دارد. صاحبان این نوع خودروها امکان دریافت بیمه بدنه آنلاین را دارند و لازم نیست برای دریافت این خدمت به مراکز مربوطه حضوری مراجعه کنند.

سایت آیتول بستری مناسب برای خرید بیمه شخص ثالث

در حال حاضر اغلب شرکت‌های بیمه، خدمت شخص ثالث را ارائه می‌دهند و افراد به منظور دریافت این نوع خدمات نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

به منظور دریافت این خدمت و پرداخت هزینه بیمه کافی است به سایت آیتول مراجعه کنید. در صورتی که فردی مایل به خرید با تمدید بیمه شخص ثالث از طریق سایت آیتول باشد، کافی است با چند کلیک به این وبسایت مراجعه کرده و با ورود به بخش هزینه‌های خودرو این بیمه را خریداری کند. مزیت سایت آیتول نسبت به دیگر درگاه‌ها در فراهم کردن امکان خرید قسطی این نوع بیمه بدون چک و کارمزد است. این مجموعه علاوه بر ارائه خدمت بیمه شخص ثالث، بیمه‌های بدنه اتومبیل و شخص ثالث موتور سیکلت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. افراد به منظور استفاده از خدمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت این سایت کافی است مدل موتور سیکلت خود را مشخص کرده و سپس به دنبال پرداخت حق بیمه از طریق این سایت بروند. بیمه این وسیله نقلیه در چهار مقطع زمانی مختلف ارائه شده است.

علاوه بر این موارد، پرداخت خلافی خودرو، طرح ترافیک، عوارض آزادراهی، عوارض سالیانه و مالیات نقل و انتقال اتومبیل از طریق سایت آیتول امکان پذیر است. استعلام نمره منفی گواهینامه، وضعیت کارت و سند خودرو، وضعیت گواهینامه و پلاک‌های فعال و همچنین معاینه فنی غیرحضوری، تعویض پلاک غیرحضوری، ترخیص خودروی غیرحضوری و خرید باتری از دیگر خدمت‌های این سایت هستند.

آیتول سامانه‌ای برای یکپارچه کردن خدمات خودرویی است که در خصوص بیمه بدنه آنلاین ، بدهی‌های خودرو، استعلام مدارک و … در قالب غیرحضوری به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. افراد نیازمند به خدمات خودرویی کافی است به وبسایت اصلی یا اپلیکیشن این مجموعه مراجعه کرده و انواع خدمات مورد نیاز در حوزه اتومبیل را دریافت کنند.

کاربران به منظور دسترسی سریع و تمام وقت به خدمات آیتول امکان دانلود و نصب اپلیکیشن آن را دارند. با نصب اپلیکیشن آیتول به راحتی امکان پرداخت بدهی‌ها و مدیریت هزینه‌ها در هر ساعت و مکانی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : آیتول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز