میانگین سود سهام عدالت اعلام شد

لست سکند

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، از پرداخت میانگین سود 600 هزار تومانی به هر مشمول سهام عدالت تا پایان سال جاری خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قربانزاده بیان کرده که سود سهام عدالت سال 1399 شرکت‌های غیربورسی حدودا 2 هزار و 800 میلیارد تومان است. همچنین میزان سود شرکت‌های بورسی حدود 29 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که جمعه به 31 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، این میزان نسبت به سال قبل افزایش خوبی دارد. لازم به ذکر است که سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری متولی پرداخت می‌شود و همان مجموعه باید امور مربوطه را انجام دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در صورتی که فردی روش غیرمستقیم را در خصوص سهام عدالت انتخاب کرده باشد، پرداخت سود برای وی به همان منوال قبل انجام خواهد شد. در واقع تعیین تکلیف سود با مجمع شرکت‌ها است اما این شرکت‌ها معمولا در برگزاری مجامع خود مشکل دارند به همین دلیل در خصوص پرداخت سود به شرکت سپرده گذاری مرکزی وکالت می‌دهند.

در صورتی که طی یک سال اخیر صاحب سهام عدالت فوت کند، مالکیت سهام و خرید و فروش آن برعهده ورثه است. قاعدتا فرآیند تغییر مالکیت سهام و انتقال آن یک مدت زمان قانونی را احتیاج دارد و باید برای آن فرآیند حقوقی لازم طی شود.

تعیین تکلیف صاحبان سهام عدالتی که سود دریافت نکرده‌اند

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور، هم اعلام کرده افرادی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده‌اند، در صورت ارائه شماره حساب و مشخص شدن وضعیت آن‌ها، سود سهام عدالت سال‌های قبل تا پایان 1400 به حساب آن‌‌ها واریز خواهد شد. همچنین وی بیان کرده که دولت سیزدهم درباره جاماندگان سهام عدالت هم برنامه‌هایی دارد و در این خصوص همکاری‌های لازم هم صورت گرفته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز