مهاجرت دانش آموزان ایرانی به ترکیه

لست سکند

سال‌ها پیش رتبه‌های برتر بهترین دانشگاه‌های ایران راهی مراکز آموزشی آمریکا و اروپا می‌شدند اما مدتی است این مسیر، به سمت کشورهای آسیایی کج شده است. البته سن و سال محصلان مهاجر هم تغییر کرده؛ این روزها دانش‌آموزان ایرانی به‌خصوص پسران پیش از مشمولیت سربازی، مهاجرت می‌کنند و پا به مدارس خارجی می‌گذارند و ترکیب دیگری را به گروه مهاجران اضافه می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، پیش از مهاجرت به هر کشوری باید به زبان آن کشور مسلط بود و زمانی اهمیت این موضوع بیشتر خواهد شد که مهاجرت از نوع تحصیلی باشد ولی جالب است که این موضوع را برخی موسسات ارسال دانش‌آموزان به کلی رد می‌کنند.

پیش از ارسال دانش‌آموزان باید ابتدا شهر محل اقامت و سپس مدرسه آن را از میان مدارس خصوصی، مدارس ایرانی زیرنظر سفارتخانه یا مدارس بین‌المللی انتخاب کرد که موسسات موقعیت‌های مختلفی را به خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهند.

البته اگر فرد مدرسه ایرانی را انتخاب کند محتوا درسی مشابه با ایران را می‌خواند و می‌تواند زبان ترکی را در محیط بیاموزد، زیرا در مدارس دولتی کلاس‌ها کاملا ترکی هستند، یا فرد همچنین می‌تواند از طریق ثبت‌نام در موسسات  این زبان را یاد بگیرد. گفتنی است که مدارس دولتی هزینه‌های پایین‌تری دارند و به همین سبب با سطح مالی اکثر افراد همخوانی دارد. اما تفاوت آن با مدارس بین‌المللی آن است که در مدارس بین‌المللی به علت وجود دانش‌آموز از هر ملیتی زبان انگلیسی و ترکی به صورت همزمان آموزش داده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هزینه مهاجرت دانش‌ آموزان ایرانی به ترکیه

به گفته موسسه‌ها، مهاجرت دانش آموزان ایرانی به ترکیه شرط معدل ندارد ولی باید قرارداد سفت و محکمی بسته شود که هزینه قرارداد حدود هزار دلار یعنی برابر با 35 تا 36 میلیون تومان است که متقاضیان 50 درصد هزینه را باید ابتدا و 50 درصد را پس از ثبت‌نام باید پرداخت کنند. این هزینه برای معرفی مدرسه، انجام پروسه اپلای، استقبال فرودگاه همچنین کارهای ثبت‌نام دریافت می‌شود. همچنین اگر افراد بخواهند موسسه برای رزرو هتل، اجاره خانه، ثبت‌نام در مدرسه و… نیز در کنار افراد خواهد بود که هزینه‌ها به صورت لیر دریافت می‌شود.

به عنوان مثال اگر فردی کلاس هشتمی بخواهد به مدرسه‌ای دو زبانه و بین‌المللی در ازمیر رود باید سالیانه 60 هزاز لیر پرداخت کند که این مبلغ حدود 110 تا 120 میلیون تومان می‌شود. به گفته یکی از موسسه‌ها این مدرسه دارای پیست اسب‌سواری، استخر و… است که متقاضیان باید ابتدا 50 درصد هزینه را بپردازند، سپس مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی و ترکی ترجمه شود و سپس فرد برای مهاجرت اقدام کند. البته پذیرش مدرسه موقعیت خاصی به خانواده و فرزند نمی‌دهد و برای ایجاد موقعیت باید ملکی خریداری شود، کسب‌وکاری راه‌اندازی شود یا آنکه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

چگونگی اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه

گفتنی است که به افراد زیر 18 سال اقامت داده نمی‌شود و باید والدین آن‌ها برای این کار اقدام کنند. مثلا والدین می‌توانند در دانشگاه شروع به تحصیل کنند یا ملکی در ترکیه خریداری کنند که ساده‌ترین راه و البته یکی از گران‌ترین راه‌ها به شمار می‌رود. اگر افراد روش خرید خانه را انتخاب کنند و خانه‌ای خریداری کنند پس از آن باید برای مصاحبه و ارائه مدارک راهی اداره اقامت شوند.

تحصیل در مدارس کانادا به صورت آنلاین، شانسی برای دریافت ویزا

البته برخی از موسسات دانش‌آموزان را به کانادا نیز اعزام می‌کنند که پروسه‌ای زمان‌بر است. دانش‌آموز در این نوع مهاجرت می‌تواند پس از پذیرش اولیه به صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت کند که به همین سبب زبان انگلیسی را نیز تقویت خواهد کرد و همزمان از مدارس ایرانی نیز مدرک خواهد گرفت. به گفته مشاوران مدرکی که از سوی مدارس کانادایی به افراد داده می‌شود شانس بزرگیست و به دریافت ویزا کمک می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز