مهاجرت با ویزای تمکن مالی به فرانسه بهتر است یا یونان؟

ویزای تمکن مالی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تمکن مالی نوعی اقامت است که فرد با استفاده از درآمد و سرمایه‌‌ خود می‌تواند در یک کشور خارجی اقامت بگیرد. فرانسه و یونان، دو کشور مهاجرپذیر از طریق ویزای تمکن مالی به شمار می‌روند. اولین دلیل برای انتخاب اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه، آسان بودن پروسه تمکن مالی آن‌ها است که افراد بسیاری را از این طریق به خود جذب می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت اقامت با ویزای تمکن مالی فرانسه و یونان، مراحل اخذ این نوع اقامت و همچنین مزایا و معایب آن‌ ‌پرداخته است.

تفاوت اخذ اقامت از طریق ویزای تمکن مالی فرانسه با یونان

ویزای تمکن مالی فرانسه از نوع ویزای تایپ D است که به افراد در ازای اثبات توانایی مالی خود از طریق ارائه مدارکی مانند سپرده بانکی، سند ملک، سود سهام و سرمایه‌گذاری، حقوق ماهانه یا بازنشستگی و نظایر آن مجوز اقامت تا یک سال در فرانسه می‌دهد. این مجوز اقامت به صورت نامحدود قابل تمدید است و پس از پنج سال زندگی در فرانسه می‌توان برای اقامت دائم و شهروندی فرانسه اقدام کرد. برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی باید شهروند غیر اتحادیه اروپا بود و منابع مالی کافی برای حمایت از خود و افراد خانواده‌ داشت. این توانایی مالی باتوجه به تعداد افراد خانواده متفاوت است، اما معمولا برای یک فرد مجرد حداقل ۲۶ هزار یورو در سال است. با اخذ این ویزا فرد می‌تواند برای مدت یک سال در کشور فرانسه اقامت داشته باشد، اما مجاز به کار کردن نیست.

اقامت فرانسه-کاماپرس

یونان نیز از کشورهای حوزه شینگن و مهد تمدن، فلسفه، هنر و ادبیات غربی است. این کشور مدتی است که مسیر مهاجرت اتباع غیر اتحادیه اروپا را با روش‌های مختلف هموار کرده است. یکی از این روش‌ها، دریافت ویزای تمکن مالی یا فرد مستقل مالی است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد، بدون نیاز به کار کردن به صورت موقت یا دائم در این کشور اقامت داشته باشند. ویزای تمکن مالی یونان نوعی مجوز اقامت موقت طولانی تا مدت دو سال در این کشور است. برای اخذ تمکن مالی یونان نیز مانند فرانسه باید منابع مالی کافی برای دو سال اقامت را داشت و مدارک لازم مانند سپرده بانکی، گواهی بازنشستگی، سود سهام و سرمایه‌گذاری، سند ملکی و امثال آن را به اداره مهاجرت یونان ارائه داد و در بازه‌های زمانی سه ساله می‌توان آن را تمدید کرد. همچنین پس از پنج سال می‌توان برای دریافت اقامت دائم یونان اقدام کرد. برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان به بیش از ۵۰ یورو در هر روز نیاز است. براساس قانون، متقاضیان باید درآمد و سرمایه‌ای به مبلغ حداقل 2000 یورو در ماه برای دو سال اقامت در این کشور داشته باشند که برای همسر حدود ۴۰۰ یورو و برای هر فرزند حدود ۳۰۰ یورو به آن اضافه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اقامت یونان-کاماپرس

شرایط و مراحل اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه و یونان

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی باید برای ویزای تایپ D اقدام کرد. برای این ویزا سن متقاضی باید ۳۰ یا بیش از ۳۰ سال بوده و در دو تا سه سال اخیر دو ویزا از حوزه شینگن یا تنها یک‌بار ویزا از کشور فرانسه دریافت کرده باشد. متقاضی باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه یعنی حداقل ۱۶ هزار یورو در سال را داشته باشد، سابقه کیفری نداشته باشد، بیمه‌نامه معتبر درمانی برای طول اقامت خود در فرانسه داشته باشد و محلی برای اسکان در فرانسه مهیا کرده باشد. فرد باید مدارک و اسناد معتبر شناسایی، حساب بانکی و اسناد ملکی ارائه دهد و همچنین سابقه ریجکت شدن ویزای شینگن یا فرانسه نداشته باشد. وی پس از جمع‌آوری مدارک باید به VFS Global مراجعه کرده و درخواست ویزای خود را ثبت ‌کند.

روند بررسی درخواست تمکن مالی فرانسه بین دو تا سه ماه زمان می‌برد. یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزا و مجوز اقامت در فرانسه، داشتن بیمه درمانی است. پس از اخذ ویزا و به منظور دریافت نامه اقامت، متقاضی سه ماه فرصت دارد که بیمه نامه‌ دریافتی در ایران به همراه اجاره نامه یا سند مالکیت را به اداره اقامت و مهاجرت  فرانسه  ارائه دهد. در پایان سال اول نیز برای تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه، باید مدارک لازم را دوباره به اداره اقامت و مهاجرت فرانسه ارائه داد.

همچنین برای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی ابتدا باید برای دریافت ویزای تایپ D شینگن یا همان ویزای ملی یونان اقدام کرد. برای اخذ این اقامت باید درآمد و سرمایه‌ای معادل 2000 یورو در ماه داشت که در صورت داشتن همسر و فرزند، این هزینه بیشتر هم می‌شود. فرد متقاضی باید در دو تا سه سال اخیر دو ویزا از حوزه شینگن یا تنها یک‌بار ویزا از کشور یونان دریافت کرده باشد، سابقه کیفری نداشته و بیمه‌نامه معتبر و مکانی برای زندگی در یونان داشته باشد. فرد نباید سابقه ریجکت شدن ویزای شینگن یا هر نوع ویزای یونان  داشته و در نهایت مدارک اثبات تمکن مالی‌ وی کامل باشد.

مدارک لازم برای تمکن مالی فرانسه و یونان

اثبات تمکن مالی، راحت‌ترین و آسان‌ترین روش دریافت اقامت در فرانسه یا یونان است که البته به مدارک و اسناد محکم برای داشتن تمکن مالی کافی نیاز دارد. علاوه بر مدارک رایج و لازم برای اخذ ویزا باید مدارکی مانند درآمد ثابت ماهانه، فیش حقوق بازنشستگی، قرارداد شغلی در ایران، اسناد ملکی و سپرده بانکی یا سود سهام را برای اثبات استقلال و توانایی مالی خود به کشور فرانسه یا یونان ارائه داد. پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار از زمان سفر به فرانسه و دو سال اعتبار از زمان سفر به یونان، فرم درخواست ویزای تایپ D، بیمه درمانی، گواهی پزشکی، شناسنامه ترجمه شده، شش عکس پاسپورتی، سوابق سفر به کشورهای حوزه شینگن، مدارک مربوط به وضعیت اسکان در فرانسه یا یونان مانند سند اجاره یا خرید خانه، سند پرداخت هزینه درخواست ویزا، نداشتن سابقه کیفری، رزومه تحصیلی و شغلی و تعهدنامه کار نکردن در زمان اقامت در فرانسه یا یونان نیز از جمله مدارک لازم برای این منظور است. علاوه بر تمامی این موارد، برای دریافت اقامت یونان داشتن بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو ضروری است.

وزای تمکن مالی فرانسه-کاماپرس

مزایا و معایب اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت از طریق تمکن مالی در فرانسه امکان استفاده از خدمات اجتماعی، رفاهی و درمانی و البته بدون امکان اشتغال، امکان سفر به دیگر کشورهای حوزه شینگن، درخواست اقامت دائم و شهروندی پس از پنج سال، حق تحصیل، خرید ملک، دریافت وام‌های بانکی و خرید ماشین و دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی را برای متقاضیان فراهم می‌کند. در عین حال، علاوه بر عدم امکان اشتغال، امکان راه‌اندازی کسب و کار تنها با داشتن مدیر عامل فرانسوی زبان امکان‌پذیر است. امکان صدور این اقامت برای فرزندان بالای چهار سال امکان پذیر نیست، اما می‌توان پس از اخذ این اقامت برای والدین، برای فرزندان نیز ویزای مالتی دریافت کرد. البته امکان تحصیل رایگان فرزندان با داشتن این اقامت وجود ندارد.

مزایا و معایب اقامت تمکن مالی یونان

با اخذ اقامت در یونان می‌توان از خدمات اجتماعی، رفاهی و درمانی البته بدون امکان اشتغال در آن بهره‌مند شد. پروسه اخذ اقامت تمکن مالی یونان نسبت به دیگر روش‌ها بسیار آسان‌تر است. امکان همراه کردن تمام اعضای خانواده با پرداخت مبالغ کمتر وجود دارد. همچنین می‌توان کسب و کار و سرمایه‌گذاری خود را راه‌اندازی کرد. هزینه زندگی در یونان و حتی دسترسی به خدمات درمانی و آموزشی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه مقرون به صرفه‌تر است.

البته این روش در عین حال معایبی هم دارد. به عنوان مثال، برای اثبات تمکن مالی یونان، کل سرمایه فرد به مدت دو سال باید به سیستم بانکی یونان واریز شود. بروکراسی در یونان کند است و با وجود اینکه زبان انگلیسی در آن رواج دارد، اما یادگیری زبان یونانی سخت است. مناطق توریستی آن اغلب گران ‌بوده و فرهنگ بسیار متفاوتی با فرهنگ ایران دارد. همچنین امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی یونان وجود ندارد.

تمکن مالی یونان-کاماپرس

اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه و یونان با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی برای اخذ اقامت اروپا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را ارائه می‌دهد. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری و به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 91096339_021  تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز