مقایسه هزینه شستن قالی های مختلف ؛ از ابریشم تا ماشینی

قالی شویی-کاماپرس

فرش، آن عنصری است که هیچگاه جایش در خانه‌های ایرانی خالی نمی‌ماند و نقش پررنگی در دکوراسیون منزل ایفا می‌کند. به همین خاطر، قالیشویی هم از دیرباز در سنت ایرانیان جای داشته است، از فرش شویی در حیاط و پشت بام گرفته تا کارخانه‌های قالیشویی امروزی!

به گزارش کاماپرس به نقل از هوم سرویز،آنطور که به نظر می‌رسد، مبحث نگهداری فرش هم درست مثل خود فرش، قدمتی دیرینه دارد، چراکه این ظریفِ زیبا، همواره به دلیل پهن بودن روی زمین، در معرض کثیفی‌ها و آلودگی‌ها قرار دارد و گرچه جارو زدن کمی از این غبارها را می‌زداید اما دوام فرش، بستگی به شستشوی آن در قالیشویی دارد. آن هم در نه هر قالیشویی، بلکه آنجا که نسبت به جنس قالی و حساسیت‌های شستشویی آن آشنا و متخصص باشد. یعنی اگر کارخانه قالیشویی تجهیزات مدرنی نداشته باشد یا کارگران آن، افراد بامهارت نباشند، قبل از اینکه سر بیرون آورد، از میدان رقابت به در خواهد شد!

امروزه، قیمت قالی‌های نفیس بسیار افزایش یافته است و فرش‌های ماشینی نیز نگرانی خانواده‌های ایرانی را برای شستشو برمی‌انگیزند. از این رو، دیگر امکان این وجود ندارد که همچون گذشته قالی‌ها و فرش‌ها در خانه شسته شوند، بلکه قالیشویی‌ها بوجود آمده‌اند که حتی به صورت آنلاین نیز فعالیت می‌کنند، یا اگر جابجایی قالی سخت باشد، خدمات قالیشویی در منزل را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما همچنان قیمت قالیشویی برای مدل‌های مختلف فرش، تفاوت دارد.

قیمت قالیشویی به چه چیزی بستگی دارد؟

اندازه و ابعاد فرش

از یک سو، هزینه شستشوی فرش و قالی به اندازه و ابعاد فرش بستگی دارد که بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود و هرچه ابعاد فرش بزرگ‌تر باشد، هزینه شستشوی آن بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر، قیمت قالیشویی به جنس فرش نیز بستگی دارد.

جنس و نوع فرش

همانطور که اشاره شد، فرش‌ها انواع مختلفی دارند، از قالی‌های دستباف ابریشم گرفته تا فرش‌های ماشینی و حتی موکت. طبیعی است که شستشوی هرکدام قیمت یکسانی نداشته باشد، چراکه شسشتن برخی از آن‌ها حساسیت‌های بیشتری دارد و دشوارتر است. برای مثال، یک فرش دستباف، الیافی با جنس متفاوت دارد که دوام آن‌ها بستگی به نوع شتسشو دارد، اما یک فرش ماشینی سالی یکبار در خانه‌تکانی شسته خواهد شد و بدون اینکه زمان زیادی برای شستشوی آن صرف شود، آسیب چندانی به آن نمی‌رسد. بنابراین، هزینه شستشوی فرش دستباف بیشتر است.

آریاک سفر

قالی شویی-کاماپرس

نوع شستشوی فرش، اعلاشویی یا معمولی؟

موضوع دیگری که قیمت فرش شویی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوع شستشوی آن است که معمولا بستگی به شوینده‌ای دارد که در آن، به کار می‌رود. گاهی اوقات، فرش‌ها به گونه‌ای لکه می‌شوند که به همین سادگی‌ها، کثیفیشان از بین نخواهد رفت مگر اینکه «اعلاشویی» شوند. تفاوت اصلی اعلاشویی و شستشوی معمولی فرش در این است که تعداد دفعات شستشو در اعلاشویی بیشتر است. فرش‌هایی که مدت زیادی شسته نشده‌اند یا در معرض رفت و آمد زیادی هستند، نیاز به دفعات شستشو بیشتری دارند. تفاوت دیگر اعلاشویی و شستشوی معمولی هم در شوینده‌هاست. در این روش، با استفاده از نرم کننده‌های مخصوص فرش، نرمی و لطافت اولیه فرش به آن بازگردانده شده و فرش های زبر و سخت نیز نرم می‌شوند. در این روش در صورت لزوم، سفیدشویی و همچنین لکه برداری از فرش نیز صورت می‌گیرد. از این رو، اعلاشویی نیز قیمت بیشتری دارد و مخصوص کسانی است که در خانه کودک یا حیوان خانگی دارند.

حال، جهت مقایسه قیمت‌های هرکدام، در ادامه هزینه های شستشوی فرش مقایسه خواهد شد؛

قیمت انواع شستشو و انواع فرش

همانطور که گفته شد، واحد شستن فرش، متر مربع است. بدین صورت که قیمت هرمترمربع در اندازه فرش ضرب‌ می‌شود.

قیمت شستشوی فرش ماشینی برای هر متر مربع 16 هزار تومان است، درحالی که شستشوی فرش دستباف، 21 هزار تومان است. یعنی شستشوی دستباف در هر متر مربع، پنج هزارتومان بیشتر هزینه برمی‌دارد.

قیمت اعلاء شویی فرش دستباف در هر متر مربع، بین 34 الی 45 هزارتومان است، درحالی که فرش ماشینی را می‌توان با قیمت 28 هزارتومان در هر متر مربع، به قالیشویی سپرد.

گفتنی است که قیمت قالیشویی و شستشوی فرش گل ابریشم دستبافت متری 80 هزارتومان است.

علاوه بر انواع فرش، انواع موکت نیز وجود دارد که قیمت شستشوی آن‌ها تفاوت دارد. قیمت شستشوی موکت جدا از زمین در هر متر، 10 هزار تومان است.

از دیگر خدمات قالیشویی‌ها، خشکشویی است که این خدمات را در محل انجام می‌دهند. قیمت قالیشویی و خشکشویی فرش ماشینی در محل، 28 هزار تومان و قالیشویی و خشکشویی فرش دستباف در محل، 30 هزار تومان محاسبه می‌شود.

چمن مصنوعی و تاتامی که در مهد کودک‌ها به کار می‌روند نیز به شستشو نیاز خواهند داشت، قیمت خشکشویی چمن مصنوعی زیر ۵۰ متر، متری 15 هزار تومان و قیمت خشکشویی تاتامی هر قطعه زیر ۵۰ عدد هر عدد، 10 هزار تومان است.

گفتنی است که برای سرویس حمل فرش نیز باید 35 هزار تومان پرداخت کرد.

آنطور که به نظر می‌رسد، قیمت شستشوی فرش تفاوت‌هایی دارد و همچنان نیز، شستشوی فرش به مهارت نیازمند است. از این رو باید جایی را برای این کار انتخاب کرد که ضمت اینکه قیمت مناسبی داشته باشد، به فرش نیز آسیبی نرساند و از حساسیت‌های آن آگاه باشد. از این رو، هوم سرویز گزینه مناسبی است.

هوم سرویز، خدمات شستشوی فرش شامل شستشوی فرش ماشینی و دستی، خشکشویی فرش ماشینی و دستبافت در محل، خشکشویی موکت در محل، شستشوی فرش ترک، شستشوی گلیم فرش و جاجیم، شستشوی جاجیم، شستشوی روفرشی و حتی رفوگری و ترمیم را جهت سهولت حال کاربران ارائه می‌دهد.

در هوم سرویز، قالیشویی توسط کارشناسان انجام می‌شود و فرش‌های شسته به صورت لوله‌ای و بسته بندی به مشتریان طی چند روزهکاری بازگردانده می‌شوند. همچنین خدمات خشکشویی فرش در محل نیز توسط دستگاه فرش شویی سیار کاملا مکانیزه انجام می شود. مشتریان برای سفارش، می‌توانند به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز، درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز