معوقه معلمان بازنشسته پرداخت می‌ شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش، اعلام کرد: صندوق بازنشستگی کشوری به طور میانگین بابت معوقه ۳ ماه مهر، آبان و آذر امسال، ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز کرده و تا پایان سال کلیه معوقه معلمان ناشی از طرح رتبه‌بندی در صورت تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، فیضی‌نژاد ادامه داد: به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

وی در رابطه با زمان پرداخت معوقه معلمان، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان برنامه و بودجه و در صورت تامین اعتبار، تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را پرداخت کند.

رضا فیضی‌نژاد با تاکید بر اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به عنوان نظامی مستقل و ویژه معلمان نظام آموزش و پرورش در جز دو بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شده است، افزود: بنا بر تصویب ماده یک مصوبه ذکر شده و با هدف ارتقای فرآیند تعلیم و تربیت و توسعه طرح نظام شایستگی از ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰، این طرح تصویب و اجرایی شد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون، معلمان براساس شاخص‌های تعیین شده در رتبه‌های پنجگانه آموزشیار- معلم، مربی- معلم، استادیار- معلم، دانشیار-معلم و استاد-معلم قرار گرفتند، افزود: هرچند که قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ تصویب شد، اما عملا آموزش و پروش، احکام کارگزینی ذی‌نفعان را در نیمه دوم سال ۱۴۰۱صادر کرد. به عبارت دیگر در این مدت آموزش و پرورش هیچ حکمی برای معلمان صادر نکرد و پرداختی صورت نگرفت.

بنابر اظهارات فیضی‌نژاد، همچنین برای تعدادی از معلمان حکم اصلاحی وجود دارد که پس از بررسی اعتراضات مجدد، آموزش و پرورش باید حکم آن‌ها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز مجددا برای این افراد احکام را اصلاح و مابه‌التفاوت آن را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه خواهد کرد. کف مبلغ این اصلاحات از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا سقف ۹۰ درصد برای رتبه پنجم در نظر گرفته می‌شود.

به نقل از ایسنا، فیضی نژاد درخصوص پرداخت حقوق معلمان در سال ۱۴۰۳ با اعمال رتبه‌بندی، بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ با اعمال رتبه‌بندی تعیین شده است و سال آینده با احکام جدید پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز