معرفی 6 دریاچه تفریحی اطراف تهران و کرج

بسیاری از افراد پس از یک هفته پرمشغله کاری، مشتاق رفتن به طبیعت و کسب انرژی دوباره هستند. دریاچه‌های اطراف تهران و کرج یکی از گزینه‌های پرطرفدار ساکنین این دو شهر برای سفرهای کوتاه مدت یک‌روزه به‌شمار می‌رود.

کاماپرس در ادامه 6 دریاچه اطراف تهران و کرج را معرفی می‌کند.

1- دریاچه فشافویه

دریاچه فشاشویه از جمله مقاصد دیدنی و تفریحات آبی استان تهران محسوب می‌شود. این دریاچه در اتوبان تهران قم در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی واقع شده است. این دریاچه دارای امکانات تفریحی متنوعی همچون پینت‌بال، سوارکاری، اتومبیل‌رانی، تراپ و تیراندازی با کمان است. علاقه‌مندان به تفریحات آبی نیز می‌توانند با استفاده از امکاناتی همچون قایق موتوری، پدل برد، کیبل اسکی، شاتل، اسکی روی آب و زیپ لاین اوقات خوشی را همراه عزیزان‌شان سپری کنند.

 

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2- دریاچه سد طالقان

دریاچه سد طالقان از معروف‌ترین مناطق گردشگری ساکنین استان تهران به‌شمار می‌رود. قرارگرفتن این دریاچه در منطقه‌ای ییلاقی و کوهستانی با وجود آبشارهای زلال و خروشان و چشمه‌های فراوان، زیبایی دلنشین و چشم‌نوازی به این منطقه بخشیده است. این دریاچه به‌دلیل برخورداری از پوشش گیاهی سبز و آب‌وهوایی مطلوب به یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری تبدیل شده است.

3- دریاچه لار

دریاچه لار در منطقه‌ای سرسبز همراه با دشتی از گل‌های شقایق محصور شده است. دریاچه لار می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب تفریحات یک‌روزه خانوادگی در تعطیلات و اواخر هفته باشد. این دریاچه در 100 کیلومتری شهر تهران قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حداقل دو ساعت رانندگی کرد. گردشگران باید توجه داشته باشند که این منطقه فاقد پوشش گیاهی جنگلی بوده و پیداکردن سایبان در طول روز دشوار است. بنابراین، بهتر است افراد برای راه‌اندازی کمپینگ همراه خود چادر داشته باشند.

 

4- سد کرج (سد امیرکبیر)

سد امیرکبیر در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری جاده‌ی چالوس قرار دارد. پوشش سبز و گیاهی این منطقه و درختان متنوع میوه، این دریاچه را به یکی از مناطق پرطرفدار دوستداران طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. هوای اطراف دریاچه در فصول گرم سال همچون بهار و تابستان، بسیار خنک و مطبوع بوده و رطوبت و نسیم ملایمی در هوا جاری است. این دریاچه یکی از مراکز مهم طبیعی و پرورش ماهی محسوب می‌شود و انواع ماهی همچون ماهی سفید، کپور، قزل‌آلای خال قرمز، قزل‌آلای رنگین کمان و غیره در آب دریاچه یافت می‌شود. از‌ این سو، بسیاری از علاقمندان ماهیگیری، تعطیلات و آخر هفته خود را در حوالی این دریاچه سپری می‌کنند.

5- دریاچه و سد لتیان

این سد در 43 کیلومتری شهر تهران قرار دارد و با یک‌ساعت رانندگی می‌توان به این منطقه رسید. در کنار آب‌های زلال و شفاف دریاچه، پارک جنگلی لتیان قرارگرفته است و منظره‌ای سرسبز و آب‌وهوایی مطبوع به این منطقه تفریحی بخشیده است. اسکی روی آب، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و ماهیگیری از جمله امکانات تفریحی این دریاچه به‌شمار می‌روند. طبیعت بکر و پوشش سبز اطراف دریاچه آن را به مکانی مناسب برای پیک‌نیک‌های یک‌روزه و پیاده‌روی تبدیل کرده است.

6- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر تهران در غرب پایتخت و در انتهای بزرگراه همت قرار دارد. این دریاچه با ابعاد بزرگی که دارد، منظره‌ای دلنشین و دوست‌داشتنی را پدیدآورده است. ازجمله امکانات تفریحی این دریاچه می‌توان به قایق‌های پدالی و موتوری و شهربازی آن اشاره کرد. همچنین، در نزدیکی دریاچه، مرکز خرید بزرگ بام‌لند واقع شده است که دارای امکانات تفریحی بی‌شماری همچون شهربازی، فوتبال دستی، پرش آزاد، فوتبال دستی انسانی، پیست پاتیناژ و ساحل شنی پرشین است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز