معرفی 5 رستوران سنتی زنجان با غذاهای محلی

 بیشتر گردشگران علاقمند به آشنایی با غذاهای سنتی و طعم‌های خاص هر شهر هستند. به همین دلیل انتخاب رستوران‌هایی که نسبت به ارائه انواع غذاهای محلی اقدام می‌کنند، در اولویت گردشگران قرار دارد. در شهر زنجان نیز رستوران‌های سنتی زیادی غذاهای محلی این شهر را سرو می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش، 5 رستوران‌ سنتی زنجان که غذاهای محلی را نیز در منوی خود دارند، معرفی می‌کند.

1 – رستوران پلو

بیشتر زنجانی‌ها رستوران پلو را به عنوان بهترین رستوران سنتی زنجان به گردشگران توصیه می‌کنند. این رستوران غذاهای ایرانی و سنتی را با کیفیت بسیار بالا به مشتریان عرضه می‌کند و محیط بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم آورده است. محیط دنج و آرام این رستوران می‌تواند حس خوبی به شما در سفر به زنجان بدهد.

بیشتر مشتریان این رستوران باقالی پلوهای رستوران پلو را به یکدیگر توصیه می‌کنند. این رستوران باقالی پلو را با انواع کباب‌ها و خوراک‌ها به مشتری عرضه می‌کند. علاوه بر این، رستوران پلو خورشت مسمای بسیار خوشمزه‌ای هم دارد که باید امتحان کنید.

آدرس: زنجان، بزرگراه 22 بهمن، جنب پل قائم، نرسیده به بلوار آوینی

راز آسمان پایتخت

رستوران پلو زنجان

2 – دیزی سرای عابدینی

در شهرهای تاریخی بیشتر رستوران‌های قدیمی که به ارائه غذاهای باکیفیت سنتی می‌پردازند، در بافت تاریخی و نزدیک بازار قرار دارند. دیزی سرای سنتی عابدینی نیز در نزدیکی بازار تاریخی زنجان، خدمات خود را به گردشگران و زنجانی‌ها ارائه می‌کند.

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های سنتی زنجان و عرضه کننده بهترین دیزی سنتی زنجان است و شما می‌توانید طعم آبگوشت سنگی و سنتی این شهر را در دیزی سرای عابدینی بچشید. دیزی سنگی غذای اصلی است که در این رستوران سرو می‌شود و فقط وعده ناهار را می‌توان در دیزی سرای عابدینی صرف کرد. غذای این رستوران به دلیل مشتریان زیادی که دارد خیلی زود تمام می‌شود.

آدرس:  زنجان، خیابان امام، راسته بازار پایین، میدان ورک‌چی‌ها، روبروی درب بازار سنتی

دیزی سرای عابدینی زنجان

3 – رستوران مجلسی

رستوران مجلسی به سرو غذاهای سنتی با طعم خانگی معروف است و شناختن چنین رستورانی در سفر می‌تواند یک مزیت برای گردشگران محسوب شود. مجلسی جزو بهترین رستوران‌های سنتی زنجان است و غذاهایی چون پلو دیگی، ماکارونی، کوفته، عدس پلو، کتلت، هویج پلو، مسما بادمجان و کشک بادمجان را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

این رستوران علاوه بر ناهار و شام، صبحانه‌های متنوع و خوشمزه‌ای هم دارد.

آدرس: زنجان، شهرک کارمندان، خیابان مهدوی، بین خیابان 4 و 5 شرقی، جنب مسجد قبا

رستوران مجلسی زنجان

4 – رستوران هفت چنار

رستوران هفت چنار نیز در بازار تاریخی این شهر واقع شده و یکی از بهترین رستوران‌های سنتی زنجان محسوب می‌شود. داشتن قیمت مناسب در کنار کیفیت بالای غذا از جمله ویژگی‌های بارز این رستوران است. انواع کباب‌ها، خورشت‌ها و غذاهای سنتی زنجان در رستوران هفت چنار سرو می‌شود.

اگرچه محیط این رستوران به زیبایی رستوران‌های لاکچری نیست اما طعم غذاهای اصیل آن، شما را راضی خواهد کرد.

آدرس: زنجان، میدان انقلاب، بازار تاریخی، ابتدای سعدی جنوبی، بازارچه مهر

رستوران هفت چنار زنجان

5 – رستوران سنتی مشاهیر

رستوران سنتی مشاهیر از جمله رستوران‌های خوب زنجان با یک محیط سنتی شبیه سفره خانه است. کوفته زنجانی یکی از غذاهای سنتی زنجان است که طعم واقعی آن در این رستوران قابل چشیدن است. همچنین بیشتر غذاهای سنتی، کباب‌ها، خورشت‌ها و آبگوشت نیز در این رستوران سرو می‌شود.

آدرس: رنجان، محله کوچه مشکی، خیابان رهبری، بین میدان رسل و دوازده متری سوم

انتهای پیام

 

مرتبط با : دالاهویوتوپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز