معرفی کتاب در آمریکا ؛ روایتی از غربت و تنهایی

سوزان سونتاگ-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

«سوزان سونتاگ» را اغلب به عنوان یک نظریه‌پرداز ادبی و هنری و یک منتقد سرسخت می‌شناسند. عمده شهرت او هم هم علاوه بر مدل موی ویژه‌اش به کتاب‌های متنوعی است که در این زمینه نوشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در دهه هفتاد هنرمندی نبوده که از زیر تیغ نقدهای سونتاگ نگذشته باشد. سونتاگ البته در اواخر عمرش یک رمان هم بر اساس رویدادی واقعی نوشته است. رمانی که نگاهی دارد به پدیده آمریکا و مهاجرانی که آمریکا را ساخته‌اند. با این توصیف خیلی دور از ذهن نیست که نام این کتاب «در آمریکا» باشد.

کتاب در آمریکا-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این کتاب روایتی است از سرگذشت واقعی «هلنا موجِسکا» یک هنرپیشه نوگرای لهستانی که در قرن هجدهم برای یافتن آزادی راهی آمریکا شد. «هلنا موجِسکا» از آن چهره‌هایی است که کتاب‌های زیادی درباره اش نوشته شده و سونتاگ هم از این مسئله آگاه بوده. برای همین در بخش‌هایی از کتاب عینا بخش‌هایی از نقل قول دیگران را آورده که در کتاب‌ها و متون دیگر به آن اشاره شده است. این مسئله با نقدهایی هم همراه بوده است. سوزان سونتاگ تلاش کرده در قالب یک رمان قرن هجدهمی هم نگاهی به آمریکا داشته باشد و شعار معروف «سرزمین فرصت‌ها» را که بنیان رویای آمریکایی بر آن قرار گرفته را نقد کند و هم زندگی مهاجران را در این کشور بررسی کند.

کتاب «در آمریکا» را سوزان سونتاگ نوشته و نیلوفر صادقی آن را ترجمه کرده است. این کتاب به همت نشر برج منتشر شده و ۴۸۸ صفحه دارد و قیمت آن در پاییز ۱۴۰۱ بنا به اعلام وب‌سایت این انتشارات ۱۵۴ هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر برج
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز