مشمولان جدید سهام عدالت چه افرادی هستند؟

طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که قرار است پیش از پایان سال سود سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای دولتی اختصاص یابد.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه سهام عدالت برای تمامی دهک‌ها اختصاص یافته است اما همواره صدای اعتراض برخی از افراد به گوش می رسد که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. با این حال برخی مسئولان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دهند.

برپایه آمارها حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت هستند که شرایط دریافت آن را دارند، اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

به گفته اکبر حیدری سخنگوی کانون سهامداران عدالت، در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی شده است که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری بوده است که بر اساس آن قرار شد 6 دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص شد تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند.

بیشتر بدانید:

آریاک سفر

مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت / اعلام سه گروه جدید

سخنگوی کانون سهامداران عدالت با بیان اینکه با وجود تمام بررسی های سازمان خصوصی سازی ممکن است باز هم فردی جا بماند و موفق به دریافت سود سهام عدالت نشود، اظهار کرد: سازمان ما اکنون اطلاعات دارندگان سهام را دارد؛ لذا هر اطلاعاتی در خصوص ثبت جاماندگان در هر مرحله‌ای اخذ شود به طور قطع باید با آمار موجود تطبیق داده شود. چون یک نفر نمی‌تواند دوبار سهام بگیرد اما مسئله اصلی این است که در این مرحله و در نوبت اول بنا به تاکید مفاد قانون بودجه ۱۴۰۱ شناسایی جاماندگان نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گرفته است و بدیهی است اطلاعات این افراد از طریق این نهادها به سازمان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز