مشترکین کم مصرف برق پاداش نقدی می‌گیرند

مصرف برق
لست سکند

وزیر نیرو در حالی از تخصیص مشوق‌های نقدی برای خانوارهای کم‌مصرف برق خبر می‌دهد که مصرف برق در سال 98 در مقایسه با سال 97 با 23 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش کاماپرس، افزایش 23 درصدی مصرف برق در سال 98 در حالی به ثبت رسیده که میزان گرمای هوا در این سال در مقایسه با سال 97 تنها یک درصد افزایش داشته است و بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی این افزایش مصرف را جدی و خطرناک توصیف می‌کنند.

افزایش نگران‌کننده مصرف برق

رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی استان‌های بوشهر و آذربایجان غربی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد با اشاره به شرایط کرونایی و ایجاد موج گرمای زودتر از موعد، در این مورد گفت: افزایش اوج بار گرما در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ یک درصد بود، اما براساس آخرین گزارش‌ها در ۱۲ خرداد سال جاری نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش بار مصرفی برق داشته ایم که نگران کننده است و باید آن را مدیریت کنیم.

پاداش نقدی در انتظار صرفه‌جویان

اردکانیان ادامه داد: در صورت مدیریت و صرفه جویی مردم تابستان بدون وقفه‌ای را در مسیر صنعت و تولید با آرامش سپری خواهیم کرد و از سویی مردمی که این موضوع را رعایت کنند در کنار آن پاداش نقدی قابل ملاحظه‌ای مانند سال گذشته دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال رئیس جمهور که مصرف بالای گفته شده در بخش صنعتی است یا خانگی گفت: خوشحالیم که گزارش‌های عمده کشورهای صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی حاکی از کاهش مصرف آنهاست و بیش از ۲۰ درصد کاهش دارند و این برای ما علامتی دلگرم کننده در سال جهش تولید است، اما بدمصرفی را نباید فراموش کنیم.

راز آسمان پایتخت

وزیر نیرو گفت: بیش از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده ما به دستگاه‌های مصرفی متصل است و اگر مردم رعایت کنند تابستان آرامی را سپری خواهیم کرد.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز