مسکن ملی چه زمانی به متقاضیان تحویل می شود؟

براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی، نخستین واحدهای طرح مسکن ملی در تابستان امسال تحویل متقاضیان می شود.
به گزارش کاماپرس، طرح مسکن ملی سال گذشته و با هدف خانه دار کردن دهک های 4 تا 7 از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه شد و قرار است که تا دوسال آینده، 400 هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شود.
در همین راستا، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر واگذاری نخستین واحدهای طرح مسکن ملی به متقاضیان در تابستان سالجاری می گوید: در اجرای این طرح، احداث ۶۷۰ واحد مسکونی برای کارکنان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر در برنامه قرار گرفته است.
محمود محمودزاده می افزاید: مجموع سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه راه و شهرسازی را در عرضه مسکن که اجرایی و عملیاتی نیز شده است یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است و در تابستان امسال اولین افتتاح‌های اقدام ملی مسکن انجام می‌شود که تاثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت.

63 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده است

محمودزاده در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تقویت عرضه مسکن و برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، می گوید: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهری که عملیات اجرای آنها آغاز شده بود، هم اکنون ۶۳ هزار واحد باقیمانده است.
او یادآور می شود: از ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهری که برای تکمیل برنامه‌ریزی شده بود ۱۰۰ هزار واحد دارای پرونده‌های حقوقی هستند.
شناسایی خانه‌های خالی مقدمه دریافت مالیات
محمودزاده همچنین یکی از اصول اصلی کنترل بازار مسکن را مالیات عنوان می کند و می گوید: شناسایی واحدهای خالی مقدمه دریافت مالیات است. سال گذشته در بهمن ماه با تلاش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد. با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه‌های مختلف اخذ می‌شد، هیات دولت مجوز در اختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد.
او تصریح می کند: با مصوبه هیات دولت، بخشی از بارگذاری اطلاعات در این سامانه انجام شده است و به زودی این برنامه اجرایی وعملیاتی خواهد شد.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز