مزد کارگران با حق مسکن 500 هزار تومانی ترمیم می شود؟

اواخر فروردین ماه افزایش 21درصدی حقوق کارگران در شورای عالی کار به تصویب رسید و حداقل دستمزد یک کارگر یک میلیون و 835 هزار تومان تعیین شد اما این تصمیم مورد قبول نمایندگان کارگران نبود و اکنون احتمال افزایش  500 هزار تومانی مزد کارگران با افزایش حق مسکن به همین مقدار مطرح شده است.

به گزارش کاماپرس، مقایسه نرخ تورم 98 که توسط مرکز آمار ایران 34 درصد اعلام شده، با افزایش 21 درصدی حقوق کارگران در سال 99 دلیل نارضایتی کارگران را به وضوح مشخص می‌کند.

یک کارشناس حوزه کار در گفتگو با ایسنا با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد در سال ۱۳۹۹، گفته است: با این افزایش، پایه حقوق کارگران به یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان افزایش یافت و اگر بن خواربار ۱۹۰ هزار تومانی که با ۲۱۰ تومان افزایش به ۴۰۰ هزار تومان رسید و حق مسکن ۱۰۰ هزارتومانی را هم محاسبه کنیم دریافتی کارگری که در بدو کار مشغول کار شده و ازدواج هم نکرده است بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیست و دستکم ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فاصله است.

افزایش حق مسکن قطعا بیش از 200 هزار تومان خواهد بود

حمید حاج‌اسماعیلی با تاکید بر اینکه افزایش حق مسکن کارگران قطعا بیش از ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود، پیشنهاد کرده است: شورای عالی کار آن مقداری که تفاوت دارد با حداقلی که مجلس برای کارمندان تعریف کرده و حدود ۵۵۰ هزار تومان می شود را به عنوان حق مسکن کارگران افزایش دهد.

آریاک سفر

وزیر کار نیز در حاشیه سی و یکمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران و واحدهای نمونه اعلام کرد که به هیات وزیران پیشنهاد کرده تا حق مسکن کارگران افزایش یابد.

اگر این رقم در شورای عالی کار تصویب و ابلاغ شود، از یک سو رقم دریافتی کارگران به مصوبه مجلس در این خصوص نزدیک می‌شود، از سوی دیگر می‌تواند رضایت جامعه کارگری ایران را تا حدودی جلب کند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز