مزایای کمپرسور دیجیتال اینورتر یخچال‌ های سامسونگ

یخچال- کاماپرس

کمپرسورها در یخچال، وظیفه خنک‌کنندگی که تنها هدف یخچال‌هاست را برعهده دارند. پس درنتیجه، می‌توان کمپرسورها را مهم‌ترین قطعات یخچال‌ها نام برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برای چندین دهه، یخچال‌ها دارای کمپرسورهای تک‌سرعته بودند که همیشه یا خاموش یا روشن بودند. کمپرسور موتوری است که چرخه تبرید را تأمین می‌کند و مبرد را از طریق لوله‌های تبادل حرارتی داخلی و خارجی حرکت می‌دهد. با کمپرسور تک‌سرعته، وقتی دمای داخل یخچال به دمای مشخصی می‌رسد، کمپرسور ناگهان روشن می‌شود و صدایی که تقریباً همه با آن آشنا هستند را تولید می‌کند. کمپرسور تک‌سرعته با قدرت کامل کار می‌کند و هوای خنک کافی تولید می‌کند تا زمانی که دما به‌اندازه کافی کاهش یابد و سپس خاموش می‌شود

اما کمپرسور دیجیتال می‌تواند با سرعت‌های متغیر کار کند؛ چون با اینورتر دیجیتال کار می‌کند. برخلاف کمپرسور تک‌سرعته استاندارد که یا خاموش است یا با سرعت کامل (معمولاً حدود ۳۶۰۰ دور در دقیقه) کار می‌کند، کمپرسور اینورتر دیجیتال تقریباً همیشه روشن است، اما می‌تواند در سرعت‌های مختلف، از ۱۱۰۰ تا ۴۳۰۰ دور در دقیقه کار کند. این امر کارایی بالا و دمای ثابت داخل یخچال را تضمین می‌کند. همچنین باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه، کاهش ردپای کربن، صدای کمتر و طول عمر بیشتر کمپرسور می‌شود.

کمپرسور دیجیتال اینورتر که در یخچال‌های سامسونگ استفاده می‌شوند، به طور هوشمند قدرت و سرعت کار خود را باتوجه‌به نیاز سرمایشی فوری کمپرسور تغییر می‌دهد. کمپرسور اینورتر دیجیتال به‌عنوان یک پمپ برای گردش مواد خنک‌کننده در چرخه خنک‌کنندگی عمل می‌کند.

آریاک سفر

یخچال- کاماپرس

تفاوت‌های کمپرسور اینورتر و کمپرسور رفت و برگشتی

کمپرسور اینورتر دیجیتال ۵ سیکل حرکتی مختلف را بر اساس سطوح رطوبت و الگوهای استفاده انجام می‌دهد؛ در مقایسه، کمپرسور رفت و برگشتی که در یخچال‌های معمولی استفاده می‌شود، به حفظ دمای ثابت‌تری کمک می‌کند. کاهش استهلاک و پارگی در کمپرسور اینورتر دیجیتال بادوام بیشتر در مقایسه با کمپرسور رفت و برگشتی وجود دارد. همچنین کمپرسور اینورتر دیجیتال سروصدا را به حداقل می‌رساند و مصرف برق را کاهش می‌دهد.

تفاوت‌های کمپرسورهای معمولی در مقابل کمپرسورهای اینورتر دیجیتال

برخلاف کمپرسورهای معمولی، کمپرسورهای اینورتر دیجیتال به طور ناگهانی روشن و خاموش نمی‌شوند. این امر خنک‌کنندگی ثابت و یکنواخت و مصرف انرژی تا ۴۰ درصد کمتر را تضمین می‌کند. شروع و توقف کمتر کمپرسور همچنین به معنای کاهش سروصدا و سایش کمتر اجزای داخلی است و عمر کمپرسور را طولانی‌تر می‌کند. استفاده از کمپرسورهای معمولی به دلیل استفاده بیشتر از مصرف انرژی، منجر به افزایش گازهای گلخانه‌ای می‌شود؛ درصورتی‌که این گازها که اغلب دی‌اکسیدکربن و کلروفلوئوروکربن هستند، به‌طرز چشمگیری کاهش یافته و درنتیجه، باعث حفاظت از محیط‌زیست می‌شود.

کمپرسور یخچال-کاماپرس

یخچال‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ جایزه فناوری نوظهور ENERGY STAR 2020 را توسط آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده (EPA) دریافت کردند. هرسال، EPA از طریق برنامه ENERGY STAR خود، 1 یا 2 فناوری نوآورانه را برای جایزه فناوری نوظهور خود انتخاب می‌کند. در سال ۲۰۲۰، این جایزه شش مدل یخچال سامسونگ را به رسمیت شناخت که معیارهای عملکرد سختگیرانه را در آن سال که شامل کارآمدی و استفاده و تولید کم‌ترین میزان گازهای گلخانه‌ای بود، برآورده کردند. این کمپرسورها همچنین توسط مؤسسه آلمانی Verband Deutscher Elektrotechniker (VDE)1 تأیید شده‌اند تا بیش از دو دهه دوام داشته باشند.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز