مرحله به مرحله تا انتقال سند خودرو

لست سکند

هنگام معامله خودرو، باید تمامی نکات حقوقی و قانونی را رعایت کرد تا برای دو طرف مشکلاتی ایجاد نشود. این امکان وجود دارد که خریدار بلافاصله بعد از خرید خودرو، خواهان اتومبیل باشد. در صورتی که فروشنده بدون انتقال سند، خودرو را به خریدار تحویل لدهد، امکان ایجاد مشکل برای فروشنده وجود دارد. بنابراین بهتر است بعد از خرید خودرو ، فرآیند انتقال سند صورت بگیرد و سپس اتومبیل واگذار شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فروشندگانی که بعد از فروش خودرو خود، بلافاصله آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، در صورت ثبت ارتکاب جرم توسط اتومبیل با پلاک سابق، عواقب متوجه فروشنده است. بنابراین همواره توصیه می‌شود که معامله گران خودرو ابتدا قراردادی تنظیم کنند. قرارداد فروش یا خرید خودرو باید دقیق تنظیم شود و حتما باید شاهد یا شاهدانی هنگام تنظیم آن حضور داشته باشند. در این قرارداد باید مشخصات کامل خودرو به علاوه وضعیت سلامت، نظر کارشناسی درباره رنگ و سلامت قطعات و … ضمیمه شود. گذشته از موارد مذکور، باید تکلیف پرداخت مالیات انتقال خودرو، هزینه انتقال سند و شرایط آن به طور کامل و با توافق هر دو طرف مشخص شود تا مشکلی برای طرفین به وجود نیاید.

*پرداخت مالیات و تعویض پلاک خودرو

بنابراین بعد از تنظیم و امضا قرارداد معامله خودرو مورد نظر، نوبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال آن می‌رسد. براساس آخرین به روزرسانی صورت گرفته، هزینه مالیات نقل و انتقال اتومبیل با فروشنده است. پس از پرداخت هزینه نقل و انتقال، نوبت به تعویض پلاک می‌رسد. طرفین معامله باید در روز و زمان مشخص شده به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند. در صورتی که فروشنده امکان مراجعه به مرکز تعویض پلاک را نداشته باشد، خریدار امکان اخذ وکالت نامه از وی را برای انجام امور مربوطه دارد. لازم به ذکر است که هزینه وکالت نامه انتقال خودرو تماما برعهده فروشنده است و خریدار در این زمینه وظیفه‌ای ندارد. با صدور پلاک و برگ سبز جدید به نام خریدار، امکان مراجعه به دفترخانه برای انتقال سند خودرو فراهم است.

* انتقال سند خودرو

اشخاصی که مراحل ذکر شده را سپری کرده‌اند، امکان گرفتن سند جدید خودرو را دارند. به این منظور، خریدار باید برگ سبز جدید خودرو، سند کمپانی خودرو یا بنچاق قبلی، تاییدیه نقل و انتقال خودرو از مراکز تعویض پلاک، اصل مدارک شناسایی خود و فروشنده، بیمه نامه شخص ثالث، کارت سوخت و برگه تسویه حساب عوارض سالانه شهرداری را داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

انتقال سند خودرو هزینه دارد که به دو بخش تقسیم می‌شود. بخشی از این هزینه که مربوط به صدور وکالت نامه، خلافی خودرو و عوارض سالیانه شهرداری است برعهده فروشنده خواهد بود. اما هزینه‌های انتقال سند خودرو در دفترخانه و تعویض پلاک بین دو طرف تقسیم خواهد شد. در صورتی که خریدار خواهان کارشناسی مجدد خودرو قبل از انتقال سند باشد، باید هزینه مربوط به کارشناس را پرداخت کرده و سپس برای سند گرفتن اقدام کند.

خرید خودرو از نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک

در صورتی که نقدینگی کافی برای خرید خودرو مورد نظر خود دارید، می‌توانید بدون مراجعه حضوری به نمایشگاه‌های اتومبیل یا صرف زمان برای شرکت در قرعه کشی خودروسازی‌ها، با چند کلیک به وبسایت همراه مکانیک مراجعه کرده و این محصول را خریداری کنید. نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک به راحتی امکان بازدید از انواع خودروهای نو و دست دوم را فراهم کرده و افراد با مراجعه به آن و بدون صرف زمان و اتلاف وقت، امکان بازدید و مقایسه قیمت هر نوع خودرویی را دارند.

این وبسایت علاوه بر امکان بازدید از خودروهای مختلف و خرید آن‌ها، امکان خرید اقساطی خودرو را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. متقاضیان خرید اقساطی خودرو از این درگاه، امکان مراجعه به وبسایت مذکور و مطالعه قوانین خرید اتومبیل به شیوه مذکور را دارند.

همراه مکانیک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

کارشناسان همراه مکانیک پاسخگوی سوالات مشتریان در زمینه معامله و خرید اقساطی خودرو هستند. به این منظور کافی است افراد به صورت آنلاین یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنند.

همراه مکانیک سال 1392 فعالیت خود را در زمینه آسان سازی خرید و فروش خودرو برای کاربران آغاز کرد. در حال حاضر این مجموعه انواع خدمات مربوط به معامله خودرو، اعم از خرید، فروش، کارشناسی اتومبیل‌ها و خرید قسطی خودرو به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز