مدارک مورد نیاز برای ویزا کانادا

با آنکه دولت کانادا هدف پذیرش 431 هزار خارجی در سال 2022 را در نظر داشت اما تعداد مهاجران در این سال از این تعداد نیز بالاتر رفت و این دولت بیش از 437 هزار خارجی را پذیرش کرد. این تعداد مهاجر طی سال 2022 در کانادا سبب شد تا این کشور مهاجرپذیرین کشور جهان در طی این سال شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کانادا همچنین قصد دارد تا سال 2025، حدود 1.45 میلیون ساکن دائمی پذیرش کند. این امر سبب شده تا برخی از متقاضیان مهاجرت فرض کنند روند مهاجرت به کانادا بسیار آسان بوده که البته اینگونه نیست. چالش‌هایی همچون یافتن شغل مناسب و عدم همخوانی تحصیلات خارجی با کانادایی سبب شده تا بسیاری مهاجرت سختی داشته باشند که در این مواقع، استفاده از مشاوره متخصصان بسیار کمک‌کننده خواهد بود که گلوبال نیز یکی از این موسسه‌ها است. کاماپرس در ادامه قصد دارد شرایط و مدارک موردنیاز دریافت ویزا کانادا را توضیح دهد.

نحوه دریافت ویزا کانادا

ثبت درخواست ویزای دائمی کانادا به دو صورت آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد که به سبب بسته بودن سفارت کانادا افراد متقاضی مهاجرت باید از روش غیرحضوری استفاده کنند. افراد در مرحله اول دریافت ویزا باید نوع ویزا کانادا را نسبت به فعالیت خود در کشور مقصد انتخاب کنند.

راز آسمان پایتخت

ویزا کانادا انواع متعددی دارد که هر یک از ویزاها شرایط خاصی دارند. البته افراد می‌توانند برای مهاجرت به کانادا به صورت موقت و برای مدت مشخص نیز اقدام کنند. ویزا توریستی، تحصیلی و ویزا همراه از سه ویزا موقت کانادا به شمار می‌روند.

روش ثبت نام ویزا کانادا

ثبت یک حساب کاربری اولین قدم برای دریافت ویزا کانادا به صورت غیرحضوری است. فرد متقاضی پس از ایجاد حساب کاربری یک شماره‌پیگیری دریافت خواهد کرد که از طریق آن می‌تواند پیش‌روی ویزا را بررسی کند. پس از بررسی نهایی و اعلام قبول درخواست ویزا، فرد می‌تواند برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه کند.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا توریستی کانادا

دریافت ویزا توریستی نیازمند مدارک هویتی و مالی است. از مدارک هویتی موردنیاز برای اخذ ویزا توریستی کانادا می‌توان به اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه کلیه پاسپورت‌های قدیمی، کارت‌های پرواز یا بلیط هواپیما، یک قطعه عکس رنگی 3.5 در 4.5 با پس‌زمینه سفید، ترجمه شناسنامه، ترجمه سند ازدواج، ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل و تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی اشاره کرد.

مدارک مالی موردنیاز برای اخذ این نوع ویزا نیز شامل نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی، گردش حساب 4 تا 6 ماهه به همراه مهر و امضا همچنین ترجمه تمامی اسناد ملکی می‌شود.

شاغلان برای دریافت ویزا توریستی کانادا چه مدارکی را باید ارائه دهند؟

اگر فرد متقاضی کارمند باشد باید گواهی اشتغال با سربرگ شرکت را ترجمه کند. در این گواهی اشتغال باید تاریخ شروع کار، عنوان شغلی، درآمدسالیانه، نام مدیر و تایید مدت زمان مرخصی قید شده باشد. فیش حقوقی و بیمه تامین اجتماعی فرد طی دو ماه آخر به علاوه حکم گارگزینی نیز باید ترجمه شود.

کارفرمایان برای اخذ ویزا کانادا باید آگهی تاسیس، آگهی تصمیمات و تغییرات منتشر شده در روزنامه رسمی را ترجمه کنند و ارائه دهند. لیست بیمه و فیش حقوقی 2 ماه اخیر کارمندان، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، تمکن بانکی شرکت و ترجمه ریزپرینت بانکی 4 تا 6 ماه اخیر از شرایط دریافت ویزا کارفرمایان خواهد بود.

پزشکان همچنین برای دریافت ویزا کانادا باید ترجمه شده مدارکی همچون پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، پروانه مطب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و لیست پرداخت بیمه را ارائه دهند.

اخذ ویزا تحصیلی کانادا

متقاضیان دریافت ویزا تحصیلی کانادا باید برنامه تحصیلی خود که در آن رشته تحصیلی، دانشگاه انتخابی، محل اقامت، اهداف تحصیلی و اهداف پس از تحصیل مشخص شده را به افسر ویزا در کشور کانادا تحویل دهند.

اگر فرد دانشجویی قصد تحصیل در کانادا را داشته باشد نیز باید از دانشگاه کنونی گواهی اشتغال به تحصیل به سفارت کانادا درخواست دهد و سپس این گواهی را به صورت ترجمه شده ارائه کند.

برای اخذ ویزای کاری کانادا به چه مدارکی احتیاج است؟

از مدارکی که فرد متقاضی مهاجرت کاری به کانادا باید ارائه دهد می‌توان به گواهی سلامت جسمانی، گواهی عدم سوء‌پیشینه و ارائه مدرک زبان با توجه به ایالات انتخابی اشاره کرد.

گواهی سلامت جسمانی

متقاضیان ویزا کاری کانادا باید آزمایشات ایدز، سل و کلیه بیماری‌ها واگیردار به همراه آزمایش‌های مربوط به سلامت جسمانی را ارائه کند.

گواهی عدم سوءپیشینه

برای دریافت ویزا کانادا فرد نباید هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ای به‌خصوص در زمینه مواد مخدر داشته باشد. گواهی سوءپیشینه فرد متقاضی باید در دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه، و به همراه دیگر مدارک به سفارت کانادا ارسال شود.

مدرک زبان با توجه به ایالات انتخابی

هر یک از ایالات کانادا نیازمند ارائه مدرک زبان متفاوت برای کار است. فرد متقاضی در ایالت‌های انگلیسی این کشور باید مدرک زبان آیلتس 7 به بالا و در ایالت‌های فرانسوی مدارک بی 2 یا بالاتر را ارائه دهد.

دریافت ویزا کانادا برای هر یک از مشاغل متفاوت بوده که این امر نیازمند مشاوره از موسسات باسابقه است. موسسه گلوبال، دفتر حقوقی بین‌المللی است که در مرکز شهر تورنتو واقع شده و با بیش از 20 سال سابقه وکالت سعی بر ارائه خدمات و راهکارهایی برای متقاضیان دریافت ویزا کانادا داشته تا موانع را برای متقاضیان رفع کند.

انتهای پیام

مرتبط با : گلوبال امیگریشن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز