محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو را می‌شناسید؟

شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو بیش از نیم قرن سابقه در زمینه تولید محصولات دارویی و آرایشی دارد. این مجموعه با به‌کارگیری بیش از 230 نفر نیروی متخصص توانسته حدود 60 نوع محصول دارویی و مکمل‌های غذایی و همچنین گروه متنوعی از محصولات آرایشی و بهداشتی را به تولید برساند.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی درباره شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو می‌پردازد که این اطلاعات برای علاقمندان به این برند خواندنی است؛

۱. محصولات دارویی و مکمل‌های غذایی مینو در اشکال مختلف مانند قرص، قرص جوشان، شربت، پماد، آمپول و کپسول ژلاتینی نرم، مطابق با الزامات و قوانین جی‌ام‌پی- اصول بهینه تولید- همراه با کیفیت بالایی از استانداردهای بین‌المللی و ملی به بهره‌برداری می‌رسند.

۲. محصولات آرایشی و بهداشتی شرکت مینو در سه گروه عمده محصولات مراقبت از پوست، محصولات مرتبط با مو و محصولات آرایشی تولید می‌شوند.

۳. آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو مجهز به انواع تجهیزات آنالیز و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز کنترل‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی است. همچنین کنترل‌های شیمیایی، میکروبی و حین تولید مطابق جی‌ال‌پی- عملیات بهینه آزمایشگاهی- و فارماکوپه، طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی، به وسیله پرسنل متخصص انجام می‌شود. فارماکوپه، کتاب‌هایی است که فهرست کاملی از داروهای موجود در بازار مشتمل بر اطلاعات دارویی و استانداردهای داروسازی و صنایع غذایی، در آن قید شده است.

راز آسمان پایتخت

۴. کارخانه دارویی و آرایشی مینو در سال 1341 تحت عنوان قسمتی از شرکت صنعتی پارس مینو که در سال 1336 تاسیس شد، در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع شامل ساختمان تولید، آزمایشگاه کنترل کیفیت، دپارتمان تحقیقات، فرمولاسیون و انبارها در تهران احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

۵. از سال 1381 شرکت دارویی و آرایشی به عنوان یک کارخانه مستقل به ثبت رسیده و در دو سایت قدیمی و جدید خود «سایت سافت ژلاتین» مشغول فعالیت تولیدی است. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی مینو است و جزء شرکت‌های به نام و با سابقه در ایران محسوب می‌شود.

۶. قبل از انقلاب اسلامی، در بخش دارویی، محصولات این شرکت تحت لیسانس کارخانجات مشهور دنیا مانند ساندوز «سوئیس»، بوتس و سرل «انگلستان» و همچنین فرآورده‌های آرایشی تحت لیسانس کمپانی‌های لانکوم، اورال و ویشی «فرانسه» ساخته می‌شدند.

۷. در سال 1358 طبق سیاست آن دوران، تولید تحت لیسانس متوقف شد و با توجه به برطرف شدن ممنوعیت تولید تحت لیسانس، هم اکنون این شرکت داروی سدیم والپروات خود را تحت لیسانس شرکت دسیتین آلمان تحت نام تجاری «اورلپت» تولید می‌کند.

8. مدیرعامل شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو، علی زمانی نام دارد. همچنین حامد محمدپور مسئول فنی دارویی و مدیر تضمین کیفیت این شرکت است.

مرتبط با : دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو را می‌شناسید؟

  1. بهنام فعلی گفته:

    سلام وقت بخیر. دهه ۷۰ ازشرکت شما یک عطر بنام عطر انیس تولید میشد بازهم موجوداست ؟ به شدت خواهانش هستم حتی ۱ عدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز