محبوب ترین اقامتگاه بومگردی اردبیل برای تعطیلات نوروزی

استان اردبیل یکی از استان‌های پرتردد و گردشگرپذیر در ایام نوروز است. قرارگرفتن شهر سرعین با چشمه‌های شفابخش و جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی و طبیعی از اصلی‌ترین دلایل اقبال گردشگران به این استان است. اردبیل دارای بومگردی‌های خاص و پرطرفداری نیز هست و بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که در این مراکز اقامت داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی 5 بومگردی محبوب اردبیل برای تعطیلات نوروزی پرداخته است.

اکوکمپ دورنا

دورنا محبوب‌ترین بومگردی استان اردبیل است که در نزدیکی شهر مشکین شهر و در یک کاروانسرای تاریخی در دل طبیعت بنا نهاده شده است. این مجموعه در دامنه کوه سبلان قرار دارد و با داشتن انواع کلبه‌های کوهستانی، کلبه‌های هابیتی، اتاق کاروانسرا وآلاچیق‌های عشایری، میزبان مهمانانی با سلایق و بودجه‌های متفاوت است. هر یک از اقامتگاه‌ها بر اساس امکانات از 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون و 850 هزار تومان قابل رزرو هستند.

اکوکمپ دورنا در نزدیکی آبشار گورگور و آب گرم درمانی ملک سویی قرار دارد و  در داخل مجتمع نیز امکان استفاده از استخر آب گرم معدنی، سونا و جکوزی وجود دارد.

اکوکمپ دورنا

راز آسمان پایتخت

بومگردی کلبه چوبی خلخال

کلبه‌های چوبی خلخال که در نزدیکی شهری به همین نام قرار گرفته‌اند، دارای زیبایی خاص و طبیعت زیبایی هستند. در مجموع 11 سوئیت در یک مجموعه در نزدیکی منطقه توریستی ازنا، این بومگردی را تشکیل داده است. در کنار این بومگردی جشمه آب معدنی و کوه ازنا قرار گرفته است و اقامت در این مکان برای طبیعت‌گردان بسیار مناسب است.

این مجموعه دارای امکانات خاصی چون رستوران و نمایشگاه صنایع دستی نیز هست. هزینه یک شب اقامت در یکی از سوئیت‌های این بومگردی حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است.

بومگردی کلبه چوبی خلخال

بومگردی آرامان

این بومگردی در روستای آرپاتپه در نزدیکی نمین قرار دارد و دارای دو نوع اقامتگاه سنتی و مدرن در کنار هم است. همانطور که واحد مدرن دارای تمام امکانات رفاهی و بهداشتی است، واحدهای سنتی نیز به طرز شگفت انگیزی بر اساس زندگی روستایی منطقه طراحی شده و همین امکانات را نیز به صورت مستقل دارند.

این بومگردی امکان اسکان 26 مسافر را به صورت همزمان دارد و با هماهنگی می‌تواند تورهایی را به مقاصدی چون گردنه حیران، دریاچه سوها و شهر سرعین ترتیب دهد. هزینه یک شب اقامت در یکی از واحدهای این بومگردی بسته به نوع واحد بین یک میلیون و 300 تا 2 میلیون و 100 هزار تومان متغیر است.

بومگردی آرامان

بومگردی شوئون

بومگردی شوئون در نزدیکی شهر گرمی در روستای شوئون علیا واقع شده است. این بومگردی یک خانه بزرگی روستایی است که برای اقامت گردشگران آماده و تجهیز شده است. شوئون دارای 4 باب اتاق 8 نفره است که همگی با وسایل قدیمی و سنتی روستایی چیدمان شده‌اند. سرویس‌های بهداشتی این مجتمع اشتراکی است.

تورهای طبیعت گردی با لیدرهای محلی می‌توانند شما را به دل جنگل‌های اطراف روستا برده و سفر خاطره انگیزی را برایتان رقم بزنند. هزینه یک شب اقامت در یکی از اتاق‌های بومگردی شوئون 900 هزار تومان است.

بومگردی شوئون

اقامتگاه بومگردی شاهسون

این بومگردی در روستای موئیل از توابع مشکین‌شهر واقع شده است و دارای 3 واحد بزرگ مجزا است که امکان اسکان 45 نفر را به صورت همزمان می‌دهد. بومگردی شاهسون به صورت قلعه‌ای روی تپه‌ای مرتفع در روستا بنا نهاده شده و دارای دید خوب به روستا و مناظر اطراف است.

در اطراف این بومگردی جاذبه‌های طبیعی مانند آبگرم‌های ملک سویی و نگین دودو، منطقه تاریخی شهر یئری و آبشار گورگور قرار گرفته است. هزینه یک شب اقامت در یکی از واحدهای شاهسون حدود یک میلیون و 100 هزار تومان هزینه دارد.

اقامتگاه بومگردی شاهسون

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپ تریپیوتوپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “محبوب ترین اقامتگاه بومگردی اردبیل برای تعطیلات نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز