متقاضیان وام صندوق رفاه دانشجویان گوش به زنگ باشند

لست سکند

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام کرده که متقاضیان دریافت وام دانشجویی از هفته آینده امکان ثبت اطلاعات خود را در سامانه صندوق رفاه دارند.

به گزارش کاماپرس، بنا بر گفته مطیعی، برخی رسانه‌ها به اشتباه زمان فعال شدن سامانه را بیست و پنجم مهرماه اعلام کرده‌اند. اما هنوز سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت مشخصات دانشجویان متقاضی برای دریافت وام‌ فعال نشده است.

مطیعی اعلام کرده که هفته آینده اطلاعات جدول زمان بندی وام‌های دانشجویان وزارت علوم اعم از وام شهریه، تحصیلی، ویژه دانشجویان دکترا، ودیعه مسکن، برای متاهلین، و ضروری به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد. پس از اعلام زمان بندی، افرادی که متقاضی دریافت وام هستند در تاریخ ذکر شده امکان ورود به پرتال صندوق رفاه و ثبت نام را خواهند داشت. دانشجویان متقاضی وام صندوق رفاه امکان اطلاع از شرایط ثبت نام را هم از طریق سایت صندوق و هم دانشگاه‌ها دارند.

راز آسمان پایتخت

مجموعه میزان وام دانشجویی در نیمه اول سال جاری

صندوق رفاه دانشجویان با مجوز هیئت امنا خود، برای نیمه اول سال تحصیلی جدید، حدود 30 درصد وام تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن را افزایش داده است. سال گذشته هم این صندوق، میزان وام‌های دانشجویی را در حدود 200 تا 300 درصد زیاد کرد. به گفته ناصر مطیعی، برای نیمه اول سال تحصیلی جاری با توجه به منابع در دسترس صندوق رفاه، حدود 300 میلیارد تومان وام پیش بینی شده است. اگر درخواست متقاضیان بیشتر از این مبلغ باشد، صندوق رفاه برای کسری احتمالی چاره‌‌ای خواهد اندیشید.

مطیعی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو بیان کرد دانشجویان بهتر است هر چه زودتر در بازه مشخص شده نسبت به دریافت وام مورد نیاز خود اقدام کنند و فرآیند ثبت نام را تا روزهای آخر زمان بندی به تعویق نیندازند. چون که این اتفاق باعث تراکم سنگین درخواست‌ها و تاخیر در پرداخت وام‌ها خواهد شد.

مرتبط با : صندوق رفاه دانشجویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز