مبلغ عیدی کارگران مشخص شد/1402

حداقل عیدی و پاداش کارگران 8 میلیون تومان و حداکثر 12 میلیون تومان خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مبنای عیدی کارگران مشمول قانون کار براساس مصوبه دستمزد شورای عالی کار حداقل دو و حداکثر سه برابر دستمزد مشخص شده است که کارفرمایان مکلف به پرداخت مبلغی معادل 60 نهایت 90 روز آخرین دسمزد به کارگران، تحت عنوان پاداش هستند.

حداقل و حداکثر میزان عیدی کارگران

ایسنا در گزارشی نوشت که براساس مصوبه شورای عالی در 19 اسفند سال گذشته حداقل دستمزد کارگران حدود 57.4 درصد افزایش یافت و پایه حقوق به 4 میلیون و 179 هزارتومان رسید. به کارگران و مشمولان قانون کار براساس قانون باید دوبرابر حقوق پایه به عنوان عیدی پرداخت شود که براساس حقوق پایه، کارگران باید حداکثر 8 میلیون و 358 هزارتومان و حداکثر 12 میلیون و 537 هزارتومان پاداش دریافت کنند که البته مدت قرارداد و کارکرد کارگران نیز در مبلغ این عیدی تاثیرگذار خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است که عیدی کارگرانی که به صورت یکسال مداوم در محل کار خود مشغول بوده‌اند به صورت کامل پرداخت می‌شود و  عیدی افرادی که کمتر از یکسال در محل کار خود مشغول به کار بوده‌اند براساس تعداد ماه‌های بیمه محاسبه خواهد شد.

پرداخت عیدی و پاداش کارگران مشمولان قانون کار همه ساله بهمن یا اسفند صورت می‌گرفت که وضعیت بنگاه و نقدینگی کارفرمایان نیز در این امر سهیم خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز