ماکارونی را چطور در خانه تولید کنیم ؟ + ویدیو

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در روزهای اخیر اعلام جدید قیمت ماکارونی و در پی آن گرانی بسیار این محصول، واکنش‌های زیادی از سمت مردم داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با اعلام قیمت جدید ماکارونی از سمت سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده قیمت ماکارونی رشته‌ای ساده بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کرده تا جایی که قیمت ماکارونی 500 گرمی از 6 هزار و 300 تومان به 17 هزار تومان، ماکارونی 700 گرمی از 8 هزار و 600 تومان به 24 هزار تومان و ماکارونی هزار گرمی از 12 هزار و 500 تومان به 34 هزار تومان رسیده است. البته رشته‌های ماکارونی را می‌توان در منزل هم درست کرد؛ در ادامه با صفر تا صد شیوه تهیه ماکارونی خانگی آشنا خواهید شد.

تهیه ماکارونی در خانه

مواد اولیه برای تهیه خمیر ماکارونی یا پاستای خانگی، 2.5 فنجان آرد، 3 عدد تخم مرع و یک دوم قاشق چای‌خوری نمک است؛ با این مقدار مواد 900 گرم پاستا می‌توان تهیه کرد که برای یک وعده 4 نفره کافی خواهد بود.

در اولین مرحله نمک و آرد را در کاسه‌ای بزرگ با هم ترکیب کرده، سپس وسط آرد را گود کرده و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید.

راز آسمان پایتخت

در مرحله بعد توسط یک چنگال تخم‌مرغ‌های وسط آرد را با هم مخلوط کرده و کم‌کم آرد را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. پس از ترکیب آرد و تخم‌مرغ، آن را از ظرف بیرون آورده، روی سطحی صاف قرار داده و به آرامی با کف دست این مخلوط را ورز دهید.

خمیر در این مرحله باید کاملا نرم باشد و اگر قسمتی از آن خشک مانده، یعنی آرد و تخم مرغ به خوبی با هم ترکیب نشده‌اند و باید از مقدار بسیار کمی آب برای نرم شدن خمیر استفاده کرد.

پس از ورز دادن و نرم شدن کامل خمیر، آن را در نایلونی پیچیده و تا یک ربع در کناری بگذارید تا استراحت کند.

پس از استراحت خمیر، حال باید آن را با دستگاه پاستا ساز یا به سادگی با وردنه روی سطح کار صاف پهن کرده و ضخامت آن را به 1 تا 2 میلی‌متر برسانید.

پس از نازک شدن خمیر باز باید آن را به مدت 7 الی 8 دقیقه استراحت داد؛ ولی این بار روی خمیرها را باید با پارچه پوشاند. پس از استراحت، خمیر آماده می‌شود تا آن را به اشکال مختلف برش داده یا با کمک دستگاه پاستا ساز آن را به صورت نواری یا رشته‌ای ببرید. البته برای برش خمیر ماکارونی، باز هم می‌توانید از ابزارهای مختلفی که در تمام لوازم قنادی فروشی‌ها پیدا می‌شود، استفاده کنید؛ انواع کاتر، غلتک و … یا به سادگی با یک چاقو خمیر را به صورت نواری یا باریک‌تر و رشته‌ای برش بزنید. همینطور اگر علاقمند به ماکارونی فرمی باشید، می‌توانید از قالب‌های طرح‌دار نیز استفاده کنید.

در مرحله آخر پس از فرم دادن خمیر به اشکال دلخواه، آرد اضافه را از سطح خمیر بتکانید و آن را برای 24 ساعت در یخچال قرار دهید؛ پس از این مدت می‌توانید ماکارونی را با طعم دلخواه و به شیوه همیشگی آماده و میل کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ماکارونی را چطور در خانه تولید کنیم ؟ + ویدیو

  1. همراز گفته:

    ممنون، آیا بخاطر سخت و استوار بودن و نیز رنگ تیره آن علاوه بر تخم مرغ و نمک هیچ مواد دیگری به خمیر علاوه نمیشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز