مالیات خودروهای شخصی تعیین شد

سازمان امور مالیاتی کشور در روز گذشته از اعلام مالیات خودروهای تحت تملک اشخاص در درگاه ملی خدمات الکترونیک این سازمان خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مالکان خودروهای با ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان می‌توانند به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی کشور مراجعه و از میزان مالیات خودروی خود اطلاع حاصل کنند. همچنین این سازمان به تعیین این مالیات مطابق اطلاعات دریافتی از نیروی انتظامی و محاسبه مالیات موضوع بند ش تبصرع 6 قانون بودجه 1400 برای جمع ارزش خودروهای تحت تملک اشخاص، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این اطلاعیه، که به رسیدگی اعتراضات اشخاص مشمول با توجه به حوادثی از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی و تصادف توسط قانون نیز اشاره دارد، مهلت پرداخت این مالیات تنها تا پایان بهمن 1400 تعیین شده و در صورت عدم پرداخت برگه اجرایی صادر خواهد شد.

آریاک سفر

مطابق لایحه بودجه 1400 مالیات یک میلیارد تومانی مذکور به گونه‌ای است که خودروهای تا یک میلیارد و 500 تومان، نسبت به مازاد یک میلیارد تومان تا یک درصد، خودروهای تا سه میلیارد تومان، نسبت به مازاد یک میلیارد و 500 هزارتومان تا دو درصد، خودروهای تا 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نسبت به مازاد 3 میلیارد تومان تا سه درصد و نسبت به مازاد 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 4  درصد در نظر گرفته شده است.

مطابق سخنان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکنون نزدیک به 550 خودروی لوکس با مالیات در مجموع 5 هزار و 600 میلیارد تومان شناسایی شده است. دریافت مالیات از خودروهای لوکس علی‌رغم تصریح در لوایح بودجه 99 و 1400 تاکنون اجرا نشده بود، چراکه به گفته مسئولان دولت قبل، نوسانات ارزی و شرایط ناپایدار اقتصادی کشور مانع از رصد دقیق قیمت خودروهای لوکس بوده است.

بنابر عقیده برخی، اجرای طرح اخذ مالیات از خودروهای لوکس، ممکن است بر قیمت محصولات خارجی نیز تاثیرگذار باشد و با توجه به ثبات قیمت ارز، موجب افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

همچنین لازم به ذکر است، این مالیات علاوه بر خودروهای لوکس بالای یک میلیارد تومان، جمع خودروهای یک خانواده را نیز که به بالای یک میلیارد برسد، شامل می‌شود.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز