ماشین لباسشویی 9 کیلویی ایکس ویژن بخریم یا پاکشوما؟

لست سکند

ایکس ­ویژن ظرفیت تولید سالانه 5500 هزار دستگاه یخچال­ فریزر و ماشین ­لباسشویی را دارد. پاکشوما نیز یکی از بزرگ­ ترین تولیدکنندگان ماشین­ لباسشویی در ایران است. استقبال خریداران از این دو برند ایرانی آن­ها را به تولید محصولات کم ­مصرف و مطابق تکنولوژی روز سوق داده­ است. مقایسه محصولات این دو برند به کاربران کمک می­کند تا بهترین گزینه را با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنند.

کاماپرس در این گزارش دو ماشین­ لباسشویی 9 کیلویی ایکس ­ویژن و پاکشوما را با هم مقایسه و بررسی می­ کند:

مقایسه ماشین­ لباسشویی ایکس ­ویژن مدلTF94-ABL با ماشین­ لباسشویی پاکشوما مدلBWF40902

مقایسه میزان مصرف­ انرژی

میزان مصرف­ انرژی در ماشین­ لباسشویی ایکس ­ویژن A+++ و در ماشین ­لباسشویی پاکشوما A++ است. کم مصرف بودن این دو ­لباسشویی به صرفه­ جویی و کاهش هزینه­ های برق کمک می­ کند. حداکثر دور خشک­ کن در هر دو ماشین­ 1400 دور بر دقیقه است.

راز آسمان پایتخت

مقایسه ابعاد

ماشین­ لباسشویی پاکشوما و ایکس ­ویژن ارتفاعی 85 سانتی­ متری و ظرفیت 9 کیلویی دارند که این مقدار برای خانواده­ های پرجمعیت بسیار مناسب است. با این­ حال لباسشویی پاکشوما، عمق و پهنایی 60 سانتی ­متری و لباسشویی ایکس­ ویژن عمقی 56 سانتی ­متر و پهنایی 59.5 دارد. با توجه این ابعاد و ارتفاع جای دادن این ماشین در خانه کار سختی نیست.

مقایسه ویژگی فنی

پاکشوما و ایکس­ ویژن از موتور BLDC در لباسشویی استفاده کرده­ اند. این موتور باعث می­ شود تا در هنگام کار لباسشویی لرزش کمتری داشته و صدای کمتری تولید کند هم­چنین باعث افزایش طول عمر دستگاه می­ شود. هردو ماشین­ دارای صفحه نمایش LED هستند و در دورنگ سفید و نقره ای عرضه می­ شوند.

مقایسه امکانات و برنامه­ های شستشو

پاکشوما در ماشین لباسشویی خود از 16 برنامه اصلی و 5 برنامه کمکی و ایکس ­ویژن از 15 برنامه شستشو در این لباسشویی استفاده کرده­ است. سیستم شستشو اقتصادی که در هردو این ماشین­ لباسشویی­ ها قرار دارد سبب می­ شود تا دمای آب در هنگام کار پایین آمده و در کنار افزایش مدت­ زمان شستشو، به کاهش مصرف انرژی کمک کند. هردو لباسشویی دارای برنامه سیستم شستشو خودکار و قفل­ کودک است.

ایکس­ ویژن در لباسشویی خود از سیستم تعادل خودکار البسه در درام استفاده­ کرده که علاوه بر جلوگیری از لرزش و تکان­ های شدید از گره­ خوردن و چروک­ شدن لباس جلوگیری می­ کند. هم­چنین این برند از برنامه شستشو سریع 15 دقیقه ­ای در این لباسشویی استفاده کرده ­است.

در لباسشویی پاکشوما شستشو درون دیگ الماسه انجام می­ شود که سوراخ ­های کوچک آن مانع آسیب رساندن به لباس­ها می­ شود. هم­چنین این ماشین مجهز به ورودی مستقل آب سرد و گرم است که به صرفه جویی در مصرف­ انرژی کمک می ­کند. در این لباسشویی می­ توان به طور دستی دمای آب را از 20 تا 90 درجه سانتی­ گراد تغییر داد.

با فناوری اضافه کردن لباس حین ­کار که در لباسشویی ایکس ­ویژن و پاکشوما وجود دارد می­ توان بدون اتلاف وقت و با صرفه­ جویی در مصرف ­انرژی بدون قطع کامل لباس ­هایی که فراموش شده را به ماشین اضافه کرد.

مقایسه قیمت

قیمت ماشین­ لباسشویی 9 کیلویی پاکشوما در لحظه تهیه این گزارش 19 میلیون و 969 هزار تومان و ماشین­ لباسشویی 9 کیلویی ایکس ­ویژن 16 میلیون و 500 هزارتومان است.

به طور کلی ماشین ­لباسشویی 9 کیلویی پاکشوما و ایکس­ ویژن مصرف انرژی کمی داشته و انتخاب مناسبی برای خانواده­ های پرجمعیت است.

مرتبط با : ایکس ویژنپاکشوما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز