مازوت چیست؟ چه آسیبی به سلامتی می رساند؟

چند سالی‌ست که ایران با بحران آلودگی هوا روبرو است و زمانی این موضوع بیش از پیش نگران‌کننده می‌شود که معضل مازوت‌سوزی نیز به آن اضافه شود.

مازوت یا نفت سنگین به هنگام جداسازی اجزای تشکیل‌دهنده نفت خام از برج تقطیر خارج می‌شود. این ماده ویسکوزیته بالا و کیفیت پایینی دارد که در بسیاری اوقات همراه با مقادیری گوگرد است. هنگامی که گاز طبیعی در نیروگاه‌ها موجود نباشد از مازوت به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می‌شود. مازوت‌سوزی صنایع و نیروگاه‌ها را می‌توان یکی از دلایل آلاینده‌های کلانشهرها نام برد که تاثیرات مخربی بر سلامتی انسان دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

از برخی مضرات این ماده سوختنی که با نام نفت سیاه نیز شناخته می‌شود می‌توان به آلودگی هوا و محیط زیست، بروز بیماری‌های صعب‌العلاج، بروز بیماری‌های داخلی و باران اسیدی اشاره کرد.

آریاک سفر

آسیب‌های مازوت به سلامتی انسان

مازوت تاثیر خود بر دستگاه تنفسی را با بیماری‌هایی همچون تنگی نفس، برونشیت، آسم، آلرژی و سرطان ریه نشان می‌دهد. از ضررهای این ماده بر سیستم داخلی بدن می‌توان به ایجاد خلل در عملکرد کبد و کلیه، کاهش سیستم ایمنی و التهاب غدد اشاره کرد.

این ماده همچنین ممکن است باعث سکته قلبی، آسیب به مغز، سکته مغزی، حملات قلبی و انسداد عروق افراد شود. افسردگی، اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی را نیز می‌توان از دیگر تاثیرات مخرب مازوت بر بدن انسان دانست.

بیشتر یخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز