لباس فاخر و پوشیده «ماجده الرومی» در کنسرت خاطره‌انگیز مصر (عکس)

ماجده الرومی خواننده مشهور و محبوب لبنان و دنیای عرب با اجرای ترانه خاطره انگیز از ام کلثوم خواننده بزرگ مصر و اعراب، در فضای منحصر به فرد یک قصر تاریخی، یاد این هنرمند اسطوره ای اعراب را زنده کرد.

به گزارش کاماپرس، ماجده الرومی خواننده مطرح لبنانی در دنیای عرب جزو هنرمندان محبوب و شناخته شده به شمار می آید و در ایران نیز او طرفداران خود را دارد. روزنامه هفت صبح عکس خبری صفحه آخر امروز سه شنبه – 17 فروردین ماه 1400 – خود را به این خواننده لبنانی اختصاص داده و نوشته است؛ماجده اخیرا مصاحبه‌ای داشت با شبکه ON در مصر. این مصاحبه به سبب آن بوده که ماجده یا آنطور که لبنانی‌ها تلفظ می‌کنند ماگده نخستین خواننده ای بوده است که در قصر القبه یک کنسرت موسیقی برگزار کرده است. قصر القبه درمیانی قرن ۱۹ ساخته شده و در سال ۱۸۶۶ به خدیو اسماعیل پادشاه وقت مصر فروخته شده است.

بعد از سقوط پادشاهی و شکل گرفتن حکومت جمهوری در مصر این قصر برای استقبال رسمی از مهمانان جمهوری و همچنین برگزاری مراسم رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

اخبار مهم را بخوانید:

ظاهراً دولت کنونی مصر قصد دارد این قصر را یک مرکز فرهنگی هنری تبدیل کند، از این رو بود که ماجده الرومی به این قصر دعوت شده بود. وی در اولین آهنگ خود آهنگ «على باب مصر »از ام کلثوم خواننده اسطوره‌ای مصری را خوانده که این آهنگ در زمان ملک فاروق توقیف شده بود. گویا بعد از آن هم ماجده ترانه محزون و غمبار«یا بیروت» اثر خود را خوانده و از غم شهر و دیارش حسابی غمگین شده و گریسته است.

آریاک سفر

حالا ماجده در این مصاحبه روایتی داشته از همه این اتفاقات و از اینکه او را به مصر و افتتاح این مرکز دعوت کردند تشکر کرده و خود را مرهون لطف رئیس جمهور مصر یعنی عبدالفتاح السیسی دانسته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز