لیر ترکیه ارز مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نوسان قیمت دلار و یورو و برخی گمانه زنی ها درباره به قله قیمت رسیدن این دو ارز و سقوط قریب الوقوع آنها، برخی معامله گران را به فکر سرمایه گذاری در ارزهای دیگر از جمله لیر ترکیه انداخته است.

به گزارش کاماپرس، چه بپذیریم و چه انکار کنیم بازار ارز سرمایه گذاران خاص خود را دارد و سرمایه های خرد در این بازار نقش مهمی ایفا می کنند. برخی معامله گران در هفته های اخیر به دنبال ارز بهتر برای سرمایه گذاری هستند و با توجه به مراودات اقتصادی و توریستی بین ایران و ترکیه ، لیر این کشور یکی از گزینه ها برای سرمایه گذاران است.

علاوه بر این نوسان هایی که در قیمت دلار و یورو طی هفته های اخیر به وقوع پیوسته برخی گمانه زنی ها درباره به سقف قیمتی رسیدن این دو ارز و سقوط قریب الوقوع آنها را تقویت کرده است به صورتی که برخی معامله گران بازار ارز به فکر سرمایه گذاری در ارزهای دیگر از جمله لیر ترکیه افتاده اند.

سقوط تاریخی پول ترکیه در برابر دلار

سوال اینجاست که لیر ترکیه اکنون در بازار ارز چه شرایطی دارد و چه افقی پیش روی این ارز است؟

راز آسمان پایتخت

ایسنا در گزارشی به سقوط لیر در برابر دلار پرداخته و نوشته است که ارزش دلار به بالاترین سطح خود در برابر لیر رسیده است.

بر اساس این گزارش مسائل ژئوپلتیکی همچون احتمال تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ترکیه به دلیل خرید تجهیزات نظامی روسی و مداخله این کشور در مناقشه قره باغ باعث شده است لیر که هفته گذشته به پایین ترین سطح تاریخ خود رسیده بود بار دیگر یک رکورد دیگر ثبت کند و به کمترین نرخ برابری خود برسد تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۷.۸ لیر تثبیت شود.

در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول نیز هر دلار با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۷.۸۸ لیر رسید. لیر ترکیه کماکان نسبت به ابتدای سال در موقعیتی ضعیف قرار دارد و تنها طی هشت ماه، ۲۶ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

به این ترتیب به نظر می رسد لیر ترکیه افق چندان مساعدی در برابر ارزهای معتبر دیگر ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز