لوازم یدکی 50 درصد گران شد/ رینگ پراید ۲۲۰ هزار تومان!

لست سکند

در حالی که قیمت لوازم یدکی حدود ۵۰ درصد گران شده است، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از صادرات قطعات خودرو به اروپا خبر می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، قیمت لوازم یدکی خودرو نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد بیشتر شده است. به گفته سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم خانگی دلایل این افزایش قیمت شیوع کرونا و محدودیتها و البته افزایش قیمت ارز است. گرانی ها در بازار لوازم یدکی خودرو باعث شده قیمت رینگ پراید که تا قبل از این ۱۴۰ هزار تومان خرید و فروش می شد، حالا ۲۲۰ هزار تومان فروخته شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو درباره وضعیت واردات قطعات خودرو می گوید:« مواد اولیه قطعات خودرو را از کشورهای غربی تهیه می‌کنیم. به دلیل شرایط تحریمی قطعات خودرو مستقیم وارد کشور نمی‌شود. 60 درصد قطعات خودرو از چین تهیه می‌شود و مابقی را از اروپا، ترکیه و امارات به کشور وارد می‌کنیم.»

راز آسمان پایتخت
  • برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، هر چند که قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت در بازار زیاد شده اما لوازم یدکی قاچاق در بازار کمتر شده است. او در ادامه می گوید:« توصیه ما به تاجرها این است قطعات یدکی خودروی با کیفیت را از چین سفارش بدهند. ممکن است قیمت تمام شده قطعات یدکی باکیفیت برای مردم گران باشد اما مراجعه به تعمیرگاه کمتر می‌شود.»

صادرات قطعات یدکی به اروپا

با اینکه ایران مواد اولیه قطعات خودرو را از کشورهای غربی و چین و بعضی از کشورهای همسایه تهیه می کند، اما از طرف دیگر به ۳۵ کشور اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا قطعات خودرو صادر می‌کند.
به گفته سیدمهدی کاظمی، بعد از پراید، قطعات خودرو مثل سوپاپ دیگ، سوپاپ موتور، رادیاتور و شیشه به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا صادر می‌شود.
به گزارش تجارت نیوز،چندی پیش سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک از صادرات خودروهای ایرانی به اروپا به خصوص اسپانیا خبر داد. تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام خودروهایی هستند که به هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز