لاستیک چند درصد گران شد؟

لست سکند

بازار لاستیک اخیرا شاهد نوسانات قیمت بوده و امروز نیز خبر رسید قیمت این کالا رسما به صورت علی الحساب 30 درصد گران شده است.

به گزارش کاماپرس، نوسان قیمت لاستیک در دو هفته اخیر و در پی حذف ارز نیمایی این کالا آغاز شده است. با آزاد شدن ارز واردات این کالا، تولیدکنندگان و فروشندگان لاستیک های موجود را افزایش دادند و سازمان حمایت هم به این گرانی رسمیت داده است.

گرانی بیش از 30 درصدی لاستیک نیازمند مجوز است

البته افزایش قیمتی که فعلا در لاستیک اتفاق افتاده طبق نظر سازمان حمایت نباید بیش از 30 درصد باشد ولی مشاهدات میدانی خبر از گرانی بیش از 30 درصدی لاستیک می دهد.

عباس تابش رئیس سازمان حمایت در گفت و گو با تسنیم، در خصوص بررسی افزایش قیمت لاستیک در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: پیشنهاد افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک  در جلسه بررسی و مصوب شد به صورت علی الحساب این افرایش اعمال شود.

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: تولیدکنندگانی که معتقدند هزینه تمام شده آنها بیش از این رقم است، باید مستندات و صورت های مالی خود را ارائه کند و پس از بررسی در صورت تأیید، مجوز لازم صادر خواهد شد.

مستندات تولیدکنندگان برای گرانی لاستیک کافی نیست

رئیس سازمان حمایت گفت: برخی از تولیدکنندگان مستنداتی را ارائه کرده اند ولی کافی نیست، ولی با توجه به اینکه حقوق مصرف کننده از طریق تولید کافی تأمین می شود، برای حمایت از تولید کننده، اگر مستندات قابل قبول ارائه کنند، بررسی و مجوز لازم صادر می شود.

شایان ذکر است نرخ انواع لاستیک وارداتی در بازار نسبت به لاستیک های تولید داخل افزایش بیشتری داشته و برخی انواع لاستیک وارداتی تا 60 درصد نیز افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

 

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “لاستیک چند درصد گران شد؟

  1. ali گفته:

    کدام گرونی من خودم در این مملکت دارم زندگی می کنم عجیبه با اینکه عززان فرمودند اگر ما نبودیم وضعیت صد بار بدتر میشد بازم رسانه ها سیاهنمایی می کنند و می گویند گرونی.من خودم یادمه لاستیک پژو را که ماشینمه سال 90 یا 91 می خریدم هفتصد میلیون تومن!!الان خدا را شکر میخرم هشتصد هزار تومن.شیر پاکتی را می خریدم همون 90 ،91 صدهزار تومن الان چهار هزار تومن.گوشت را می خریدم کیلویی سه میلیون چهار صد هزار تومن الان 140 هزار تومن .همین پراید لعنتی را می خریدم هشصد نوه صد میلیون تومن الان صد میلیون تومن.بای ثبت نام بچه ام حدود یک میلیار دو نیم پول به تومن از من می گرفتند الان از هشت میلیون تا بیست و پنج میلیون تومن فقط از من میگیرند.لبنات همینطور میوه و نان و لباس و کفش .اجاره خونه سال 90خدا لعنتش کنه حدود هفتصد هشت صد میلیون تومن باید میدادم الان چی یکی ی دو میلیون..ووو در ضمن من در اون دولت قبلی که همه تقصیرها گردن اونه حقوقم بود دویست سیصد هزار تومن الان ماشالله بزنم به تخته من حداقل حقوق را می گیرم دو سه میلیارد تومن..مسئله مهم تر خط فقره، در اون دولت هفتصد تومن بود اما ماشالله الان نوه میلیون تومن.انشالله یک سال دیگه از این دولت باقیه و خط فقر را انشالله با درایت می کشونه بالا، میبره زیر بیست میلیون تومن .اونوقت ما چقدر با کلاستر از الان میشیم فلانی مچکریم.

  2. تقی گفته:

    سلام .چنان رونقی درست کرده اند که بنده نزدیک یک ماه نمی تونم دوجفت لاستیک برای پرایدم بخرم و سایت ثبت نام کردم اما هروقت سرساعت می روم بعد از چند دقیقه پیام می دهد که ظرفیت پر شد.زنگ می زنم کویر تایر تا مدتها آدم را در حالت انتظار نگه می دارند و جواب نمی دهند و الان هم آقایان قیمت را این طوری و هر طوری که بخواهند بالا می برند.تاکی خدا می داند.فقط من به این امید وارم خدایی هست و روز قیامت یقه آقایان را خواهم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز