لاستیک و روغن در صدر کالاهای قاچاق کشف شده

لست سکند

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت لاستیک خودرو  و روغن نباتی بیشترین اقلام قاچاق کشف شده در سالجاری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کاماپرس، با افزایش قیمت لاستیک طبیعی به نظر می رسد که قاچاق این کالا افزایش یابد اما این که روغن نباتی نیز جزو کالاهای پرطرفدار برای قاچاق باشد، کمی دور از انتظار است چرا که در بازار روغن نباتی تا همین اواخر نیز آرامش حاکم بود.

به هر حال بر اساس خبری که نود اقتصاید منتشر کرده است روغن نباتی هم در کنار لاستیک و برنج و برخی اقلام دیگر در صدر کالاهای قاچاق مکشوفه قرار گرفته است.

رشد بازرسی از نانوایی ها

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، در هفت ماهه امسال بیش از ۴۱۶ هزار بازرسی از صنوف تولیدی و توزیعی استان تهران انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است. در نتیجه این بازرسی‌ها، ۴۰ هزارو ۳۵۲ پرونده به ارزش ۱۷هزارو ۹۰۴ میلیارد ریال تشکیل و جهت مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

راز آسمان پایتخت

بیشترین صنوف مورد بازرسی قرار گرفته در این مدت نیز شامل لبنیات و سوپر مارکت‌ها، واحدهای توزیع گوشت قرمز و مرغ، نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها و مراکز عرضه اقلام بهداشتی بوده است.

همچنین درهمین بازه زمانی حدود ۴۰ هزار بازرسی درحوزه قاچاق کالا انجام و در نتیجه آن ۳۶۵ پرونده به ارزش ۱۵۲ میلیارد ریال تشکیل شده که بیشترین کالاهای مکشوفه انواع لاستیک خودرو، برنج، روغن، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

در این میان طبق اعلام سازمان صمت استان تهران در مدت یاد شده بیش از ۲۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی نانوائی در استان تهران انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی داشته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز