قیمت گاز برای خوش مصرف‌ها ارزان می‌شود

بر اساس مصوبه هیات دولت قیمت گاز برای خانوارهایی که از نیمه آبان ماه تا پایان زمستان ، مصرف خود را کاهش دهند ارزان تر حساب می شود.

به گزارش کاماپرس، با سرد شدن هوا گاز مصرفی در خانه ها هم  سیر صعودی به خود می گیرد و با وجود آن که معمولا کمبود یا افت فشار گاز در شبکه سراسری به حدی نیست که گاز خانه ها قطع شود اما گاهی اوقات گاز خانه ها در نواحی سردسیر با افت فشار و قطعی مواجه می شود و برخی صنایع هم در فصول سرد سال از دریافت گاز محروم می شوند.

دولت راهکارهای مختلفی را برای رفع این مشکل در پیش گرفته که از آن جمله توسعه استخراج و تقویت شبکه گازرسانی است. به تازه گی نیز دستورالعملی در دولت مصوب شده که می تواند به کاهش مصرف گاز کمک کند.

بر اساس راهکاری که  دولت ارائه کرده به منظور اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در فصول سرد سال، تغییراتی  در محاسبه قیمت گاز در قبوض مشترکان انجام خواهد شد و طبق الگویی که تعریف شده است، مشترکان خوش مصرف پاداش صرفه جویی خود را خواهند گرفت.

مصرف گاز خود را 10 درصد کاهش دهید و 15 درصد تخفیف بگیرید

آریاک سفر

طبق مصوبه هیات وزیران، خانوارهایی که مصرف گاز آنها طی دوره زمانی نیمه آبان ماه تا پایان فضل زمستان – آخر اسفندماه – در هر سال، نسبت به دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

البته روی خوش سکه این مصوبه برای خوش مصرف ها است و مصوبه مذکور روی دیگری نیز برای خانوارهای پرمصرف دارد. بنا به اعلام ایسنا، در صورت افزایش مصرف، مطابق مصوبه دولت و براساس درصدی که تعیین شده است، به گازبهای آنها افزوده می‌شود. شایان یادآوری است که افزایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز