قیمت لبنیات تغییر نمی کند/هشدار به واردکنندگان کالاهای اساسی

ستاد تنظیم بازار در تذکری جدی به تولیدکنندگان محصولات لبنی گفت: هر گونه افزایش قیمت در لبنیات را نمی پذیریم.

به گزارش کاماپرس، به گفته عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار اگر واردکنندگان کالاهای اساسی، کالای خود را بیش از  یک ماه در گمرکات کشور نگهداری کنند، کالا تحویل سازمان اموال تملیکی می شود و به عنوان کالای متروکه با ضوابط مربوطه در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

ایسنا نوشت، عباس قبادی در برنامه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: بعد از مدت‌ها که با مشکلات تامین ارز و تحویل نهاده های دامی به واحدهای تولیدی مواجه بودیم، در حال حاضر می‌توان گفت شرایط خوبی در این زمینه وجود دارد و گزارش ارائه شده از سوی معاونان وزارت جهاد کشاورزی هم نشان دهنده ثبات جوجه ریزی و تولید مرغ در کشور است. بنابراین در هفته‌های آینده این ثبات در بازار حکم فرما خواهد بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که روند تامین ارز و خریدهای خارجی با ثبات شود و در طول سال شاهد نوسانات قیمتی نباشیم و با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ، گفت که این شرایط می‌تواند به تثبیت قیمت تخم‌مرغ کمک کند.

هشدار به واردکنندگان کالاهای اساسی

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول در ادامه به واردکنندگان هم هشدار داد و گفت: اگر واردکنندگان کالاهای اساسی، کالای خود را بیش از  یک ماه در گمرکات کشور نگهداری کنند، کالا تحویل سازمان اموال تملیکی می شود و به عنوان کالای متروکه با ضوابط مربوطه در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روش یاد شده باعث می‌شود واردکنندگان تلاش بیشتر برای خروج کالای خود از گمرک داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه اگر تخلفی احراز شود حتماً از کارت بازرگانی سلب اعتبار می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد : قیمت‌های جهانی مواد غذایی و خوراکی در ماه‌های اخیر روند صعودی فوق‌العاده‌ای داشته و طبیعی است که در بازار داخل هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز