قیمت طلا سقوط کرد

بازارهای جهانی روز چهارشنبه با سقوط شدید قیمت طلا مواجه شد به نحوی که قیمت اونس طلا به کف قیمت یک ماه اخیر خود رسید و انتظار می رود ریزش قیمت طلای جهانی در روز گذشته، امروز پنجشنبه 8 آبان 1399 در بازار داخل نیز به کاهش قیمت ها منتهی شود.

به گزارش کاماپرس، روزهای حساسی که مولفه هایی همچون انتخابات آمریکا و رکود اقتصادی کرونا در جهان بر بازارها اثرگذاری می کنند یکی پس از دیگری سپری می‌شود و پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی هر روز سخت تر می شود.

در بازار داخلی ایران نیز روز گذشته شاهد سیر نزولی قیمت ها تحت تاثیر کاهش نرخ ارز بودیم و به نظر می رسد امروز – پنجشنبه 8 آبان ماه 1399 – نیز تاثیر سقوط روز گذشته طلا در بازار با ادامه روند کاهشی قیمت سکه و طلا همراه باشد.

اقتصاد نیوز در گزارشی به تحلیل ریزش قابل توجه قیمت طلای جهانی در روز چهارشنبه پرداخته و نوشته است؛ اونس طلا با 31 دلار (1/7درصد) کاهش قیمت، در 7 آبان 99 به پایین‌ترین قیمت خود، از 7 مهرماه 99 رسید. با بسته شدن بازار‌ قیمت هر اونس برروی 1873دلار قرار گرفت و حتی تا 1870 دلار هم سقوط کرد.

برخی تحلیل‌گران پیش‌یینی می‌کردند، قیمت طلا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابتدا روندی صعودی و سپس نزولی به خود می‌گیرد و این پیش بینی محقق شده است. این طور به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در آخرین روز‌های باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تمایل به نگه‌داشتن پول نقد دارند، تا طلا، کالا و سهام.

آریاک سفر

سقوط شدید قیمت نقره ، پلاتین و پالادیوم

بر اساس این گزارش سایر فلزات گرانبها نیز با کاهش قیمت مواجه شدند به نحوی که مانند نقره نیز روز بسیار نزولی را سپری کرد. هر اونس نقره با 1 دلار یا 6 درصد کاهش به 23.34 رسید. این کاهش قیمت نقره پایین‌ترین قیمت آن در 3 هفته گذشته است. در بازار‌های دیگر هر اونس پلاتین با 0.6 درصد کاهش به 873.33 دلار رسید و پالادیوم با 3.8 درصد کاهش بر روی 2242 دلار قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز