قیمت طلا روزهای آینده گران می شود یا ارزان؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز دوشنبه نیز با کاهش روبرو شده ولی پارامترهای حامی افزایش قیمت طلای جهانی از متغیرهای کاهنده بیشتر هستند، ضمن آن که این مشابه این شرایط در بازار طلای داخل نیز به چشم می خورد.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا در بازارهای جهانی بعد از مدتی رکورد زنی که تحت تاثیر رکود کرونا بود، با اخبار امیدوار کننده درباره واکسن این بیماری و تقویت دلار کمی عقب نشست.

سیگنال های منفی در بازار جهانی طلا

بر اساس گزارش رویترز، نوسان های قیمت طلا به ارزش دلار نیز بستگی فراوانی دارد و در حال حاضر ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر تثبیت شده است که سیگنال کاهنده برای طلا به شمار می رود. از سوی دیگر سرمایه گذاران بازارهای مختلف در انتظار سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته هستند تا از چشم انداز سیاست های پولی آمریکا با خبر شوند چرا که در صورت تغییر نرخ بهره در آمریکا، بازار طلا واکنش سریعی به این رویداد خواهد داد.

کند شدن روند رشد منفی تولیدناخالص داخلی آمریکا نیز خبر جدیدی است که می تواند سرمایه گذاران را به آینده طلا بدبین کند.

راز آسمان پایتخت

خوش بین ها در مورد طلا چه می گویند؟

با این حال طرفداران نظریه افزایش قیمت طلا کم نیستند و برای مثال بنا به اعلام اقتصاد نیوز اوکان اوتونوگا تحلیلگر ارشد تحقیقات اف ایکس تی ام گفته است : ضررهای طلا در دو هفته گذشته به اندازه قابل توجهی نیست که بازار طلا را متوقف کند.

به گفته وی بازگشت بالقوه طلا هنوز روی میز است.  وی و بسیاری دیگر از تحلیل گران بازار طلا بر این باورند که دلار بسیار ضعیف‌تر می شود  و بازده منفی مالی بازارها، نوسان‌های قبل از انتخابات و افزایش موارد کرونا ویروس در ایالات‌متحده احتمالاً در درازمدت درخشش طلا را حفظ می کند.

روانه شدن حباب بورس به بازار طلای داخل

در بازار طلای داخلی چشم معامله گران ضمن رصد بازار جهانی طلا، به بازار مهم دیگر یعنی بورس دوخته شده است. بورس در دومین هفته متوالی با ریزش های سنگین و پیاپی مواجه است و اقدامات و برنامه های دولت برای احیای بازار نتوانسته شاخص بورس را سبز کند. خروج هزاران میلیارد تومان پول سرمایه گذاران از بورس به صورت روزانه اتفاقی است که می تواند بازار طلا را با حباب شدید مواجه کند. بر این اساس به نظر می رسد روند قیمت طلا در بازار داخلی از نظر اغلب معامله گران – در کوتاه مدت – افزایشی است.

نکته پایانی این که الزام خرید طلا در بازار داخل با ارائه کارت ملی سیگنال تقویت کننده قیمت فلز زرد در بازار است چرا که طبق تجربه با پلیسی شدن جو یک بازار شاهد رونق بازار سیاه و معاملات غیررسمی و قیمت های غیرشفاف و اغلب گران تر از نرخ واقعی در آن بازار خواهیم بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز