قیمت طلا به 3 دلیل گران تر می‌شود

لست سکند

یک سایت معتبر بین المللی تحلیل‌گر بازارهای مختلف ، از جمله بازار طلا،  با ارائه سه دلیل آینده قیمت طلا را روشن دانسته و روند افزایشی را برای قیمت فلز زرد پیش بینی کرده است.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که بازار طلا و سکه داخلی بیش از آن که متاثر از قیمت جهانی اونس طلا باشد تحت تاثیر قیمت دلار و برخی محرک ها و تکانه های سیاسی است اما نمی توان تاثیر نوسانات قیمت اونس جهانی طلا را نیز بر این بازار نادیده گرفت.

بر این اساس قیمت اونس جهانی و روندهای موثر بر آن مورد توجه فعالان بازار داخلی طلا قرار دارد.

طلا در بازار جهانی بعد از چند روز سقوط که منجر به شکستن کف 1900 دلاری شد روند نزولی خود را پایان داد. بنا به اعلام اقتصاد نیوز برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که با شکست کف 1900دلار  طلا تا 1860، 1720 و حتی 1640 دلار هم‌ عقب می‌رود، اما بسیاری نیز چشم‌انداز طلا را همچنان مثبت می‌بینند.

سایت شناخته شده بیزنس‌اینسایدر از قول تحلیل گرانی که چشم‌انداز روشنی برای طلا پیش بینی می کنند سه دلیل برای گران تر شدن طلا آورده است که در ادامه می خوانید.

راز آسمان پایتخت

1. پایین ماندن نرخ بهره در جهان قیمت طلا را جذاب می کند

بسیاری از سرمایه‌گذاران در این سال به سمت فلز زرد سرازیر شده اند و بخشى از دلیل این استقبال، شرایط فعلی نرخ بهره است که در سراسر کشورهای توسعه یافته نزدیک به صفر  یا زیر صفر قرار دارد. نرخ بهره نزدیک به صفر کم‌ سابقه دولت ایالات متحده برای مقابله با تأثیر منفی پاندمی، ارزش دلار را کاهش داده است که با توجه به اعلام ادامه این سیاست پولی، این اتفاق به طلا یک مزیت رقابتی می بخشد.

2. محرک‌های مالی فدرال رزرو ؛ اهرم افزایش قیمت طلا

تزریق پول فدرال رزرو آمریکا  به صورت محرک مالی موجب تضعیف دلار و در نتیجه افزایش جذابیت دارایی‌هایی مانند طلا می‌شود. این مهمترین عامل افزایش قیمت‌طلا در چند هفته اخیر بوده است. در هفته گذشته بن‌بست موجود در کنگره برای تصویب دور جدید محرک‌های ‌مالی موجب شد ارزش دلار افزایش یابد اما هر زمان این محرک ها تصویب شود برای طلا خبر خوبی است.

3. بی ثباتی های اقتصادی و ژئوپلیتیکی به نفع طلا است

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری خطرات ژئوپلیتیک، احساسات  و جو روانی بازار را پیش می برد. پیش بینی نتیجه انتخابات آمریکا به طور فزاینده‌ای سخت تر می شود و روابط آمریکا و چین به سرعت رو به وخامت است. درحالی که این‌گونه اخبار باعث ایجاد نگرانی در بازارها می‌شود اما می‌تواند پیامد‌های افزایشی برای طلا داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز