قیمت شوینده‌ها و لوازم بهداشتی گران نشده است

لست سکند

یک مقام مسئول در انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی شایعات گران شدن شوینده ها و لوازم آرایشی – بهداشتی را تکذیب کرد.

به گزارش کاماپرس، خبر گران شدن اقلام شوینده و بهداشتی و آرایشی طی روزهای اخیر بارها توسط خبرگزاری های رسمی کشور و با استناد به یک نامه انجمن خطاب به تولیدکنندگان ، منتشر شده است اما مسئولان این انجمن خبرمذکور را کذب می دانند.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در این باره می گوید: ‌هیچ افزایش قیمتی در شوینده‌ها و لوازم بهداشتی و آرایشی اتفاق نیفتاده و برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در روزهای اخیر به نادرست به این مساله دامن زده‌اند.

«بختیار علم‌بیگی» افزود: شرکت‌های تولیدکننده با توجه به نرخ تورم، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و غیره، درخواست افزایش قیمت داشته‌اند، اما این مساله در جریان کار کارشناسی است.

تغییر قیمت در گرو کارشناسی شدن نرخ ها

راز آسمان پایتخت

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: اعضای این انجمن قرار است هفته آینده جلسه دیگری به منظور بررسی درخواست‌های افزایش قیمت شرکت‌ها داشته باشند. وی تصریح‌کرد:‌ تا زمانی که قیمت‌ها کارشناسی نشود، از نرخ‌های جدید خبری نخواهد بود.

وی گفت: قیمت برخی مواد اولیه مانند پلی‌اتیلن‌ها و مواد پتروشیمی که در بورس تعیین می‌شود، همه هفته تغییر دارد و این مساله روز قیمت تولیدات نهایی اثرگذار است.

علم‌بیگی بیان‌داشت: منتظر ارائه اسناد و مدارک از سوی شرکت‌ها به منظور بررسی آنها هستیم و به همین دلیل، تاکنون هیچ افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده و هیچ کالایی با قیمت‌های جدید روانه بازار نشده است.

به گزارش ایرنا، اکنون با وجود شرایط کرونا و افزایش مصرف، تولید مواد شوینده و بهداشتی به اندازه کافی از سوی کارخانجات داخلی در کشور انجام می‌شود. به گفته کارشناسان، با وجود دشواری‌های تولید در سال گذشته به دلیل کرونا و همچنین تداوم تحریم‌ها، رشد ۱۰ درصدی تولید را در این حوزه در سال ۹۹ شاهد بودیم.

پاندمی کرونا سبب شد تا در سالی که گذشت افزایش مصرف مایع دستشویی و ضدعفونی کننده‌ها را شاهد باشیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز