قیمت سیم خاردار حلقوی سوزنی 13 بهمن 1401 + معرفی انواع آن

لست سکند

سیم خاردار نوعی سیم مفتول است که در طی ساخت به تیغ‌های تیز مجهز می‌شود. سیم خاردارهایی که به شکل امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای نخستین بارز توسط طراحی فرانسوی به نام لئونس اگن ساخته شد. سیم خاردارهای خطی و حلقوی با توجه به نوع چینش خارها به دو دسته سوزنی و تیغی (تبری) تقسیم می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سیم خاردار حلقوی سوزنی و انواع دیگر سیم خاردار به نوع مفتول، شکل و وزن آن بستگی دارد. این محصول، فناوری ساخت ساده و هزینه پایینی دارد و به همین دلیل، برای ایجاد امنیت یا جداسازی فضاهای مختلف کاربرد زیادی دارد. این مطلب، به معرفی سیم خاردار سوزنی و تیغی می‌پردازد.

سیم خاردار خطی سوزنی

این محصول از چهار رشته سیم مفتول ساخته می‌شود. معمولاً مفتول‌های به کار رفته در این سیم خاردار از جنس گالوانیزه است. دو رشته از این مفتول‌ها به دور یکدیگر تابیده شده و دو رشته دیگر در فاصله‌های مشخصی به دور آنها تابیده می‌شوند تا در هر نقطه چهار خار تیز ایجاد کنند. سایز سیم‌های مستقیم و سیم‌هایی که برای خار به کار می‌روند بین 2 تا 2.5 میلی‌متر بوده و فاصله خارها بین 7 تا 10 سانتی‌متر است.

راز آسمان پایتخت

سیم خاردار خطی تیغی (تبری)

خارهای موجود در سیم خاردار خطی تیغی از جنس مفتول نبوده و این محصول مدرن‌تر از سیم خاردار خطی سوزنی است. در واقع، تیغ‌های به کار رفته در این نوع سیم خاردار با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. این محصول به صورت کلاف یا توپی به بازار عرضه شده و وزنی بین 20 تا 25 کیلوگرم دارد. قطر رشته اصلی سیم خاردار تبری تا 3 میلی‌متر هم می‌تواند باشد.

سیم خاردار حلقوی سوزنی

تمام ویژگی‌هایی که درباره سیم خاردار خطی ذکر شد، در مورد سیم خاردار حلقوی نیز صادق است. تمایز بین این دو نوع سیم خاردار در حالت حلقوی بودن آن است. گاهی اوقات برای اینکه حالت حلقوی سیم خاردار حفظ شود، در هر دور سیم خاردار یک بست قرار می‌دهند تا حلقه‌ها از هم باز نشوند. قطر رشته اصلی در سیم خاردار حلقوی سوزنی بین 2 تا 3 میلی‌متر و قطر خارهای آن 2 یا 2.5 میلی‌متر است. حلقه‌های این محصول، دایره‌های با قطر 60 یا 90 سانتی‌متر است. اندازه قطر حلقه‌ها در قیمت سیم خاردار حلقوی سوزنی نیز تاثیرگذار است.

سیم خاردار حلقوی تبری یا تیغی

این نوع سیم خاردار هم دارای یک رشته اصلی با خارهای تیغی یا تبری شکل است. این تیغ‌ها با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند. برخی از سیم خاردارها به صورت یکپارچه از ورق تولید می‌شوند که کیفیت تیغ‌های بسیار خوبی دارند و به سیم خاردارهای اسرائیلی معروف هستند.

قیمت روز آهن آلات

در جدول زیر، قیمت روز انواع سیم خاردار و برخی دیگر از محصولات بازار آهن آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز